2019. december 14., Szilárda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Számít a forma: bemutatkozott a Flying-V

A fenntarthatóság érdekében a repülőgépek óriási károsanyag-kibocsátására mielőbb megoldást kellene találni. Ezt a célt szolgálná a futurisztikus Flying-V is, amely különleges formájának köszönhetően (elméletileg) húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, mint az Airbus A350-900.

A Flying-V különleges repülőgépet Justus Benad, a Berlini Műszaki Egyetem hallgatója álmodta meg, és a holland Delfti Műszaki Egyetem kutatói fejlesztették ki.

A futurisztikus megjelenésű járművön az utasfülke, az üzemanyagtartályok és a csomagtér is a szárnyakban található. 

A tervek szerint a Flying-V húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, mint az Airbus A350-900, miközben hasonló számú utast szállít majd.

A repülőre 314 ülést terveztek. Az üzemanyag-hatékonyság az áramvonalas kialakításnak és a gép alacsonyabb súlyának köszönhető.

Roelof Vos, a projekt vezetője kiemelte: a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2,5 százalékát teszi ki, és az iparág még mindig növekszik, így szükségessé vált, hogy minél fenntarthatóbb repülőgépeket tervezzenek. Az egész gépezetet azonban nem lehet villamosítani, mert olyan súlyt érne el, amellyel nem lehetne átrepülni az Atlanti-óceánt. Ezért más ötlettel kellett előállni, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást – tette hozzá Vos.

Sajnos elég sokat kell várni a Flying-V debütálására: a tervezők szeptemberre készítik el a gép méretarányos modelljét, a kész repülőt pedig várhatóan 2040 és 2050 között helyezik majd üzembe.

Neked ajánljuk
A Mercedes megmutatta, hogy mennyi szén-dioxidba kerül egy EQC legyártása Vonzó találmány zöldíthet az árufuvarozáson Az easyJet összes járata nettó nulla szénkibocsátással közlekedik Videón Alaszka fél évszázados jégolvadása Nem csak karácsonykor kellene halat ennünk
Tovább a forrásra: hirado.hu
Vissza
Hírfolyam