2019. december 9., Natália
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Zéróemissziós kompok állnak szolgálatba az amerikai vizeken

A Golden Gate Zero Emission Marine (GGZEM) és a Switch Maritime zöldbefektetésekkel foglalkozó vállalat hidrogén üzemanyagcellás kompokat állítana szolgálatba az USA-ban. Az első ilyen jármű idén szeptemberben készülhet el.

A GGZEM tavaly novemberben 3 millió dolláros támogatást kapott az amerikai szövetségi klímapolitikával látványosan szembemenő Kalifornia légi felügyeleti hatóságától, hogy megépítsen egy 84 személy szállítására képes hidrogén üzemanyagcellás hajót. A 21 méter hosszú, Water-Go-Round nevű jármű a San Francisco-öbölben teljesít majd szolgálatot.

A jármú a tervek szerint szeptemberre készül el, ezután három hónapos tesztidőszak kezdődik, hogy a kutatók adatokat gyűjthessenek a vízi jármű teljesítményéről.

Az együttműködés életbe lépésével a Switch Maritime lett a komp üzemeltetője; mint kiderült 

az a célja, hogy Egyesült Államok-szerte elterjeszti a szén-dioxid-kibocsátással nem járó vízi közlekedési formát.

A cég a közelmúltban jelentette be, hogy New Yorknak is épít egy hasonló hajót, amelyet majd a Water-Go-Round debütálása után bocsátanak vízre. 

Látványterv az épülő kompról Fotó: Facebook / Golden Gate Zero Emission Marine

A hajót építő GGZEM a Sandia Nemzeti Laboratórium tudományos projektjéből nőtte ki magát. A Sandia kutatói arra jutottak, hogy a hidrogénmeghajtású hajóknak számos előnyük van a hagyományos, dízelmeghajtásúakhoz képest, de sajnos nem tartozik ezek közé az összkibocsátás jelentős csökkenése – legalábbis ha a szokásos módon előállított hidrogéngázt használták. 

Jelenleg a legtöbbször metánból szintetizálják a hidrogént, ám Joe Pratt, a GGZEM vezérigazgatója szerint a hidrogénnek vannak a kibocsátástól független előnyei is. A Water-Go-Roundot közvetlenül a partról töltik fel egy kamionról, akárcsak a hagyományos hajókat, de nagy különbség, hogy a hidrogén újratöltése közben nem áll fenn veszély, hogy szennyezés kerül a vízbe – mondta.

A hidrogént elektrolízissel vízből is ki lehet vonni megújuló energia mozgósításával – és ez lenne a végcél a zéróemissziós kompot megálmodó, illetve finanszírozó cégek számára. A Switch vezérigazgatója azt mondta, együttműködést terveznek a Clean Marine Energyvel, hogy megújuló energián alapuló infrastruktúrát építsenek ki a Water-Go-Round és a jövőbeli flotta számára.

Neked ajánljuk
2030-ra a Forma–1 is zéróemissziós lehet Újabb villanykamion jelenhet meg Európa útjain Súlyos fenyegetést jelentenek az amerikai nemzeti parkokra a betolakodó állatfajok Többször használatos szilikonfedelek az Interspar áruházakban Zsugorodnak a madarak a klímaváltozás miatt
Tovább a forrásra: quibit.hu
Vissza
Hírfolyam