2019. november 12., Jónás, Renátó
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

50 ezer kamion tűnhetne el a magyar utakról

A vasúti, vízi és a közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon. A kombinált árufuvarozás fejlesztésével jelentősen csökkenne a közutak és a környezet terhelése, valamint új megrendelésekhez jutna a vasúti és vízi ágazat.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint ennek eléréséhez megfelelő ösztönzőrendszer kidolgozására, a vasúti szabályozók egyszerűsítésére és beruházásokra is szükség lenne.

Fotó: shutterstock.com

A MLSZKSZ immár nyolcadik éve elemzi a magyarországi intermodális fuvarozás helyzetét, és fogalmazza meg a kormány és az ágazat számára azokat a legfontosabb irányelveket és intézkedési javaslatokat, amelyek megvalósításával növelhető a hazai intermodális árufuvarozás hatékonysága és versenyképessége.

Amennyiben az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10 százalékát vasútra és vízre terelnék, évente mintegy 50 ezer kamionnal kevesebb közlekedne a magyar közutakon.

Az intermodális vagy kombinált fuvarozás lényege, hogy az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt, azaz a pótkocsi vagy a szállítókonténer vált fuvarozási módot.

Az intermodális fuvarozás hazai helyzetének javítása összhangban van az Európai Unió közlekedéspolitikájával, amely célul tűzte ki, hogy 2030-ra a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re pedig több mint felét vasúton vagy vízi úton bonyolítsák.

Neked ajánljuk
Magyar agrártechnológiákkal fejleszthető az afrikai mezőgazdaság Megérkezett a technológia, amivel 10 perc alatt feltankolhatjuk a villanyautókat Egyre több a mesterséges élelmiszer Férfi meddőség: segíthet a paradicsom? Elkészült hazánk ökoszisztéma-alaptérképe
Tovább a forrásra: vezess.hu
Vissza
Hírfolyam