Ez az óriási villanydömper több energiát termel, mint amennyit fogyaszt
A svájci Vigier Ciments cementgyárnak van egy hatalmas méretű elektromos dömpere, amellyel a mészkövet szállítják. A jármű azonban nemcsak azért tett szert világhírnévre, mert villanymotor hajtja: a zöld óriást ugyanis az teszi igazán különlegessé, hogy több áramot termel, mint amennyit fogyaszt.
A dömper üresen megy fel a bányába, de mészkővel megpakolva jön le a hegyről, végig regeneratív fékezéssel, és a nagy tömegkülönbségnek köszönhetően lefelé több áramot tölt vissza az akkumulátorokba, mint amennyit felfelé elhasznál.
Minél nagyobb egy elektromos jármű tömege, annál több energia kell a gyorsításához, de cserébe adott sebességnél nagyobb a lendülete (impulzusa), ezért regeneratív fékezéssel is több áramot lehet termelni a mozgási energiájából.

A svájci bányában lévő mészkőnek az üzemhez képest helyzeti energiatöbblete van (pusztán azért, mert magasabban fekszik), és
amikor a gravitáció hatására a dömper gurulni kezd vele az úton, ennek az energiának a jelentős részéből mozgási energia lesz, amit a generátorok árammá alakítanak.
Tulajdonképpen a malmok és a vízerőművek is ezen az elven működnek, annyi különbséggel, hogy ott nem mészkövek gurulnak lefelé kerekeken, hanem a víz folyik lefelé a gravitációnak engedve.
Ugyancsak Svájcban az Energy Vault nevű társaság a dömperéhez kicsit hasonló, szintén nem vízre épülő ötletre épülő technológián dolgozik: terveik szerint egyszerű betontömbökből építenek óriási tornyokat. Ha feleslegben van az energia, egy daruval annyit húznak fel a magasba, amennyit csak tudnak, ha pedig áramot kell termelni, akkor egyszerűen leengedik őket a magasból, az esés közben pedig meghajtják a generátorokat.
A megoldás előnye például a lítiumionos akkumulátorokkal szemben, hogy egyszerűbb előállítani, és ha a betont egyszer formába öntik, egy olyan építőelemet kapnak, amely sokkal tovább használható marad, mint a véges élettartamú, kimerülő akkumulátor.