2019. november 20., Jolán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre ritkábban ülnek a Waymo önvezető autóinak kormányánál

Az Alphabet önvezetőtechnológia-fejlesztéssel foglalkozó leányvállalata, a Waymo pilotprogramjában teszteli önvezető autóit. Céljuk, hogy idővel az összes autójukat vezetői felügyelet nélkül üzemeltessék.

John Krafcik vezérigazgató elmondta: „Úgy gondoljuk, a négyes szintű önvezetési képességgel rendelkező jármű olyan jármű, amibe egy akár vezetői engedéllyel vagy látással nem rendelkező is beszállhat, és eljuthat vele A-ból B pontba. Amennyiben használata megköveteli a vezetői engedélyt, akkor nem beszélhetünk önvezetésről.”

A Tesla is dolgozik a saját rendszerén

Krafcik nyilatkozata mindössze néhány nappal követi a Tesla vezérigazgatójának, Elon Musknak egy optimista, ugyanakkor ellentmondásos utalását a vállalat sokat emlegetett „full self driving”, azaz teljes mértékig önvezető rendszerének közeli bevezetésére. Musk október 23-i bejelentése szerint az első működő változat idén elkészülhet, a jogi környezet függvényében pedig akár már 2020-ban megkezdődhet a funkcióval rendelkező autók forgalmazása.

Forrás: autopro.hu

A Waymo célja a négyes szintű önvezetés megvalósítása

Az Autóipari Mérnökök Társasága (Society of Automotive Engineers – SAE)  6 különböző szintbe, 0-tól 5-ig terjedően sorolja be a gépjárműveket azok önvezetési képessége alapján. A 0. szint esetében nem beszélhetünk semmiféle automatizáltságról, míg az ötös szintnél a jármű elvileg bárhova eljuthat emberi beavatkozás nélkül. A Waymo, párhuzamosan más vállalatokkal, négyes szintű önvezető rendszert fejleszt, ami azt jelenti, hogy a jármű képes vezető nélkül üzemelni egy előre feltérképezett, ezáltal körbehatárolt területen. A cég esetében ezt a területet egyelőre Phoenix külvárosa jelenti, ahol a flotta autóinak nagy része továbbra is vezetői felügyelet mellett közlekedik.

Krafcik bizakodó

Bár a cég vezérigazgatója még nem tudja, hogy mikor tudják majd az összes autójukat vezetői felügyelet nélkül üzemeltetni, vagy mikor lehet kiterjeszteni közlekedési szolgáltatásukat, de meggyőződése, hogy el fog jönni ez az idő – derül ki a Forbes cikkéből.

Neked ajánljuk
Mélytengeri szállító jármű Kínából Környezetbarát fejlesztések mobilitási területeken A klímaváltozás és a túlnépesedés alkalmazkodó agrárgazdaságot kíván Fényes jövő várhat a megújulókra A gyomok jelenléte valójában jót tesz a növénytermesztésnek
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam