2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az easyJet belevágott az elektromos repülőgépek tervezésébe

Az easyJet még novemberben írta alá a megállapodást, miszerint az Airbus és partnere, a Wright Electronic elkezdi az elektromos meghajtású repülőgépek tervezését. A nemrég történt bejelentés szerint a Wright már dolgozik egy 186 ülőhelyes elektromos meghajtású gép megvalósításán.

A Wright most olyan elektromos rendszeren dolgozik, amely elbírja a 186 üléssel rendelkező kereskedelmi járatokat is, ehhez egy 1,5 MW-os elektromos hajtóművet és hozzá tartozó 3 kilovoltos invertert épít.

Ez a két komponens alkotja a Wright1 hajtóművet, és viszi a légi közlekedést közelebb a zéró kibocsátás felé Európában és szerte a világon.

Az elektromos meghajtású repülőgépet a szárazföldön 2021-ben, a levegőben pedig 2023-ban tesztelik Fotó: Wikimedia

„Tudjuk, hogy az utasaink számára is fontos, hogy fenntartható módon közlekedjenek, ezt mutatja, hogy karbonkompenzációs programunk is sikeres volt, de tisztában vagyunk vele, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás addig, amíg az új technológiák meg nem érkeznek a piacra” – fogalmazott Johan Lundgren, az easyJet vezetője.

Neked ajánljuk
Egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is elmehetnek a DAF villanykamionjai Már készül az önvezető villanyautóknak szánt alagútrendszer Drónok segíthetik a parlagfűvel borított területek vizsgálatát Két fontos ok miatt is válasszunk hazait! Így teleltesd át az édesburgonyát
Tovább a forrásra: markamonitor.hu
Vissza
Hírfolyam