Alakváltó villanyautóval rukkolt elő a Renault
Az idei Genfi Autószalon elmaradása nem akadályozza meg az autógyártókat legújabb termékeik bemutatásában: a Renault például lerántotta a leplet legújabb reménységéről, az alakváltásra is képes Morphoz nevű koncepcióautójáról.
A Morphoz aljában a Renault–Nissan–Mitsubishi-összefogás által fejlesztett elektromos CMF-EV padlólemez fekszik, amire a vállalat későbbi villanyautói is épülnek. Ezt olyannyira rugalmasra tervezték az autógyártók, hogy különböző méretű motorok és akkumulátorok elszállásolására is képes, valamint a járművek dimenzióival, karosszériaformájával, illetve az utastér és csomagtér méreteivel is szabadon tudnak játszadozni a fejlesztők.
A Morphoz is tanúsítja ezt a rugalmasságot:
a villanyautó alakváltó, a felhasználó igényeinek megfelelően képes változtatni méreteit.
A City verzió rövidebb és tengelyben szűkebb a városi vezethetőség érdekében, valamint egy 40 kWh-s akkumulátort hordoz, amivel a hatótáv 400 kilométerre rúg.
A 40 mm-rel hosszabb Travel-változattal a Renault gondolt a nagyobb távolságra utazó autósokra is, így egy további 50 kWh-s akkucsomaggal való kibővítés után akár 700 kilométert is meg tud tenni a Morphoz egy töltéssel.
Az átalakítás egy akkucserélő állomáson történik, ahol a City módban lévő Morphoz megnyúlik, az aksi automatikusan beépül, és így létrejön a nagyobb és erősebb Travel mód: