Mi fán terem a zöldkerozin?
Már több próbálkozás is született a légi közlekedés zöldítéséért – sok más mellett ilyen a zöldkerozin, melyet a közelmúltban sikerült szintetikus úton is előállítani. A technológia azonban roppant költséges.
A felhasznált üzemanyagnak és gyártásának ökológiai lábnyoma akkor lenne a legkisebb, ha azt vízből és a levegőben található szén-dioxidból és alternatív energiával állítanák elő. A legnagyobb leküzdendő problémát az jelenti, hogy jelenleg 3-6-szorosába kerül a szintetikus kerozin előállítása a hagyományos fosszilis gyártási móddal szemben.
A környezetbarát üzemanyag előállítási költségei miatt akár 60 százalékkal megemelkednének a repülőjegyárak.

A zöldkerozin
A zöldkerozin lényege, hogy vízből állítanák elő oly módon, hogy fizikai-kémiai folyamatok során elegyítenék a légkörben lévő szén-dioxiddal.
Így az üzemanyag gyakorlatilag abból jönne létre, amivé válik is felhasználása során.
Nagy mennyiségű energia felhasználásával, elektrolízissel a víz alkotóelemeire, vagyis hidrogénre és oxigénre bontható, ami a szén-dioxidból nyert szénnel ötvözve szintetikus kerozinná alakítható. Az eljáráshoz szükséges energia azonban rendkívül megdrágítja az alternatív üzemanyagot. Ennek kiküszöbölése érdekében szükséges az, hogy a kellő elektromos áram megújuló energiaforrások felhasználásával kerüljön előállításra. A ma ismert technológiákat figyelembe véve a legolcsóbb alternatív energiatermelési mód a napelemes rendszerek alkalmazása, hiszen így úgy állítanak elő nagy mennyiségű energiát, hogy közben nem szennyezik a környezetet.