2020. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hidrogénmeghajtású kisteherautókat is gyártani fog a Mitsubishi Fuso

A Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) bejelentette, hogy az évtized végétől elindítja a hidrogénmeghajtású tehergépjárművek sorozatgyártását. Emellett ráadásul bemutatott egy üzemanyagcellás kisteherautót is. 

A Fuso üzemanyagcellás kisteherautója valójában a Vision F-Cell koncepció továbbfejlesztett változata, valamint az akkumulátoros villanyos eCanter hidrogénnel hajtott testvére.

A 7,5 tonnás bruttó össztömegű, városon belüli áruszállításra tervezett elektromos modell sorozatgyártása már 2017-ben elkezdődött, ám a sajtóanyag szerint csupán körülbelül 150 darab van szolgálatban Japánban, Európában és az Egyesült Államokban, pedig ennél jóval ambiciózusabb tervei voltak a gyártónak két és fél évvel ezelőtt. Hatótávja 100 kilométer, amit az eCanter F-Cell megtripláz, valamint a töltéshez is kevesebb mint 10 perc szükséges, amennyiben rendelkezésre áll a szükséges hidrogéntöltő-infrastruktúra.

Az eCanternek vélhetően nem volt akkora sikere, mint amire a Fuso eleinte számított, hiszen már fejlesztés alatt áll a második generációja, illetve idővel további, tisztán elektromos modellekkel is bővül a vállalat kínálata.

Fotó: FUSO eCanter F-Cell

A japánok úgy vélik, hogy a jövő teherszállításában egyaránt helye lesz mindkét alternatív meghajtásnak.

Az új villanyos modellek a globális piacra érkeznek, csakúgy, mint az évtized végére tervezett üzemanyagcellás teherautók, már ha valóban mutatkozik rájuk kereslet.

Neked ajánljuk
Újabb elektromos kisteherautó a láthatáron! Kifejlesztették a folyékony napelemet Texas beelőzte Kaliforniát, ami a naperőműveket illeti Pusztító viharok, súlyos áradások: gátat kell szabni a károsanyag-kibocsátásnak Gigantikus tetőkert épül Párizsban
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam