2021. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hidrogénmeghajtású repülők tervét mutatta be az Airbus

Az Airbus három különböző, hidrogénmeghajtású repülőgép koncepciójával demonstrálta, hogy milyen lehet a jövő környezetbarát utasszállítója. Az első példányok már 2035-ben forgalomba állhatnak.

Az utasszállítók aerodinamikailag alapvetően különböznek, de mindegyik hidrogénmeghajtást használ, mivel az európai gyártó szerint ez az üzemanyagfajta lehet a zéró emissziós repülés kulcsa.

Fotó: Airbus

Mindhárom verzió a ZEROe elnevezést kapta, az egyik elképzelés légcsavaros, a második sugárhajtóműves konfiguráción alapul, a harmadik pedig csupaszárny kialakítású.

  • A hidrogénhajtásra átalakított légcsavaros gázturbinás hajtóművet használó gép legfeljebb 100 utas szállítására képes mintegy 1800 kilométeres úton, az Airbus szerint ez a rövid távú járatok teljesítésére vethető be.
  • A sugárhajtóműves technológián alapuló elképzelés a mostani A320-asokra hasonlít, ugyanakkor a szárnyak kialakítása jelentősen eltér a mostanitól: jó pár méterrel hosszabbak, így a most felfelé hajló szárnyvégek helyett jóval nagyobb felületek segítenek a hatékonyság növelésében.

Ez a verzió 120-200 utas szállítására képes 2000 tengeri mérföldes hatótáv mellett.

A hidrogén tárolására a gép hátsó részét használnák, ami így az utastérből vesz el helyet.

A csupaszárny koncepció a sugárhajtóműves verzióval megegyező kapacitással rendelkezik.

Fotó: Airbus

Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója az airportal.hu-nak elküldött közleményben azt hangsúlyozta, hogy a hidrogénre való átállás komoly feladat az egész légi közlekedési iparág és a beszállítók számára. Közülük kiemelte a repülőtereket, mivel a földi kiszolgálásban kell a legnagyobb módosítást végrehajtani. Ugyanakkor szerinte bizonyos, hogy kormányzati támogatással és az érdekelt felek összefogásával megvalósítható a technológiaváltás.

Neked ajánljuk
Zöldül a Volánbusz flottája A klímaváltozás ellen küzdő fiatal nemzedék tehetségeinek felkarolása a cél DNS-vizsgálattal az eddigi módszereknél pontosabban fel tudják térképezni a vizek halállományát A klímaváltozás növeli a súlyos aszályok gyakoriságát Európában Egy estére akár biokutatók is lehetünk
Tovább a forrásra: airportal.hu
Vissza
Hírfolyam