2021. május 10., Ármin, Pálma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Mikor lesznek olcsóbbak az elektromos autók?

Miért annyival drágábbak az elektromos autók, mint benzines vagy dízellel futó társaik, és meddig fog kitartani az elektromos és a hagyományos hajtás közötti árkülönbség? Elon „Technoking” Musknak vagy az autógyártás régi motorosainak lesz-e igazuk a jövőt illetően, ha árakról van szó?

A szektor szakértői is pedzegették már, de józan paraszti ésszel is felfedezhető a csapdahelyzetet, ami miatt egyelőre magasak maradnak az árak az elektromos autók piacán:

  1. 1. Az elektromos autók árának csökkennie kell ahhoz, hogy széles körben elterjedhessen a villanyautózás.
  2. 2. Az árcsökkentéshez lejjebb kell faragni az előállítási költségeket.
  3. 3. Az előállítási költségek minimalizálásához először további fejlesztésekre van szükség (legfőképp olcsóbbá kell tenni az akár az ár harmadát is kitevő akkumulátorokat).
  4. 4. Amíg az autógyártók rengeteget költenek fejlesztésre, addig nem tudják csökkenteni az áraikat.

A Tesla-vezér és Technoking Elon Musk szerint fejlesztésekkel és a gyártás házon belül tartásával hamar le lehet faragni az árakból, a Tesla stílszerűen Better Day-re keresztelt saját rendezvényén be is jelentette, hogy három éven belül már az utakon lesz a cég portfóliójában olcsónak számító, mindössze 25 ezer dollárt (mai árfolyamon nagyjából 7 és fél millió forintot) kóstáló elektromos autója. A többi gyártó azonban nem ennyire derűlátó.

De pontosan mitől is függ, hogy
a techvizionáriusnak vagy a piac hagyományos szereplőinek lesz-e igaza?

Sok, még csak laboratóriumi körülmények között létező kísérleti megoldás kerül majd sorozatgyártásba az évtized folyamán Fotó: shutterstock.com

Az Alapjárat.hu csapata összeszedte a válaszokat a fő kérdésekre.

Miért olyan drágák az elektromos autók akkupakkjai? Mennyi az annyi, azaz mennyibe is kerülnek voltaképp az akkumulátorok? Minden villanyautó ugyanolyan akkumulátorral működik?

Hogyan lehet csökkenteni az akkupakk előállítási költségeit, és ezenkívül milyen költségcsökkentési lehetőségek elképzelhetők még?

Kik a legnagyobb akkumulátorgyártók? Melyek az okai, és mi szabhat majd határt Kína vezető szerepének? Egyáltalán, valóban a költségek jelentik az egyetlen akadályt?

És mindennek fényében, mit tartogat számunkra az elektromos jövő?

Akit furdal a kíváncsiság, az kattintson az Alapjárat alapos elemzésére a Telexen.

Neked ajánljuk
Önvezetővel kapcsolatos baleset borzolja a kedélyeket az USA-ban Vízutánpótlás és elektromos hajtás – Tart a Zöld város program Debrecenben Hidrogénerőmű a kert végében? – Nincs messze a megoldás Extrém szélsebességű viharokat okoz a klímaváltozás Magyarországon Falusi fortély – Tavaszi vetés (videó)
Tovább a forrásra: telex.hu
Vissza
Hírfolyam