2021. augusztus 4., Dominika, Domonkos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egy csapatban a jövő üzemanyagaiért

A 2021-es és 2022-es szezonban a Porsche és az ExxonMobil a Porsche Szuperkupa futamain fogják tesztelni a közös fejlesztésű megújuló és szintetikus üzemanyagaikat. A német autógyártó szerint az eFuel a hagyományos üzemanyagokhoz képest 85 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

2021-ben még nem az eFuel kerül sorra, írja a Totalcar, hanem egy kifejezetten versenyzésre fejlesztett bio-üzemanyagkeverék – ezt fogják valós versenykörülmények között tesztelni a Porsche nagy teljesítményű versenymotorjaiban.

2022-re viszont már előreláthatólag eleget tudnak majd gyártani a hidrogén és légkörből kivont szén-dioxid felhasználásával készülő szintetikus üzemanyagukból. Az eFuel a Siemens Energy és a Porsche közös pilotprojektjeként működő chilei Haru Oni üzemben készül majd.

2021-ben egy kifejezetten versenyzésre fejlesztett bio-üzemanyagkeveréket tesztelnek a Porsche Szuperkupa futamain Fotó: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG/Porsche Press Service

A Chile déli részén működő kísérleti gyártóhelyen a remek szélviszonyoknak köszönhetően a szélenergiát hasznosítják majd a klímasemleges üzemanyag előállításához. Pontosabban a Haru Oni üzem azért felel majd, hogy a hidrogénből és a légkörből kivont szén-dioxidból metanol keletkezzen, ebből pedig az ExxonMobil licence és technológiai támogatása segítségével készül majd alacsony karbontartalmú üzemanyag, derül ki egy Porsche-rajongók weboldalán megjelent közleményből.

A projekt a német nemzeti
hidrogénstratégia támogatását élvezi.

Az ügy a Porschének azért fontos, mert addig is, míg majd rendelkezésre állnak a megfelelő akkumulátorok az autóik meghajtásához, lényegesen alacsonyabb kibocsátással tarthatják használatban a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt, illetve plug-in hibrid modelljeiket.

A bio- és szintetikus üzemanyagokat versenykörülmények között, a Porsche nagy teljesítményű sportmotorjaiban tesztelik Fotó: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG/Porsche Press Service

Természetesen a Porsche is megkezdte az elektrifikációt, ahogy erről már beszámoltunk, de bizonyos modellek esetében egyelőre nem lehet szó teljesen elektromos meghajtásról.

Neked ajánljuk
Ambiciózus a Porsche akkor is, ha a jövőnkről van szó Mennyit nyerhet vele a Tesla, ha mindenki használhatja a Superchargereket? A legkevesebb energiából a legmesszebbre akar jutni a Mercedes-Benz A BKK augusztusi akciója: hétfőnként diákbérlettel kedvezményes jegy váltható az állatkertbe Úgy tűnik, az új energiacímkéket még szoknunk kell
Tovább a forrásra: totalcar.hu
Vissza
Hírfolyam