2021. június 22., Paulina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Höga: Ilyen lenne az elektromos Renault, ha az Ikeából rendelnénk

A lapra szerelt elektromos Renault terveit egy képzőművészeti hallgató készítette el, aki abból az ötletből indult ki, hogy a bonyolult és drága járművek korában valóságos felüdülést jelentene egy városi kisautó, amelyet ugyanúgy magunk szerelhetnénk össze otthon, akár az Ikeából rendelt bútorainkat.

„Már az elején érdemes tisztázni, hogy Ryan Schlotthauer munkája csupán egy érdekes gondolatkísérlet, amely mögött – tudomásunk szerint – nem áll szándék a megvalósításra, és bár a dizájner meglehetősen aprólékos munkát végzett, ebben a formában a Höga valószínűleg nem is kerülhetne a boltokba” – indítja érdekes és szellemes cikkét a raketa.hu, hogy azután bevezessen az otthon összelegózható városi kisautó koncepciójának részleteibe.

A 2,3 méter hosszú és másfél méter széles kisautó összesen 374 alkatrészből épülne fel, a biztonságot egy megerősített bukókeret szolgálná, a berendezés teljesen egyedire szabható volna. A kocsiba egyszerűen a felhajtható szélvédőn keresztül lehetne be- és kiszállni, hogy a kerekesszékesek is könnyedén használhassák. Pakolni ugyanilyen egyszerű volna a teljesen felhajtható csomagtartón keresztül. A Höga négy kerekét külön-külön villanymotor hajtaná, a kerekek egymástól függetlenül is tudnának mozogni, így könnyítve meg a városi manőverezést.

Így nézne ki az elektromos Renault az Ikeából (Ryan Schlotthauer egyik tervének részlete) Fotó: Ryan Schlotthauer/behance.net/raketa.hu

A Höga mindezeken túl teljes egészében újrahasznosítható lenne, még a csomagolása sem menne a szemétre, abban ugyanis sérült bútorokat lehetne visszaküldeni. Az „építsd magad” filozófiája mellett ez is a fenntarthatóságot szolgálná.

„Magyarországon meglehetősen komoly akadályokba ütközne, aki egy ilyen autóval szeretne furikázni. A hatályos jogszabályok alapján a Höga minden bizonnyal egyedi autónak minősülne, aminek az építésére és engedélyeztetésére szigorú szabályok vonatkoznak. Ennek egyik feltétele, hogy közúti járműgyártó tevékenységet folytató egyéni vállalkozóként legyünk bejegyezve, emellett szükségünk lenne egy szakértő által ellenjegyzett műszaki dokumentációra, valamint a közlekedési hatóság által kiállított típusjóváhagyásra is” – hívja fel rá a figyelmet kissé ünneprontóan, de meglehetősen felelősségteljesen cikke végén a raketa.hu.

Neked ajánljuk
A kétirányú töltés első nagyszabású kutatása városi körülmények között Nyáron kezdődik az elektromos Mégane közúti tesztelése Ralis e-volúció: elindult az első teljesen elektromos bajnokság A belga bíróság szerint az elégtelen klímapolitika az emberi jogok megsértését jelenti Itt a nyári menetrend: nem kell ahhoz autó, hogy eljuss a tóhoz!
Tovább a forrásra: raketa.hu
Vissza
Hírfolyam