2021. szeptember 17., Zsófia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hol tartanak az e-autók, és mikor búcsúzunk el belső égésű motoros társaiktól?

Száz éve a nők függetlenségét erősítették, aztán jó időre szinte teljesen eltűntek, hogy 2010 körül visszatérjenek. De még ma is csak egészen marginális szerepet játszanak a közlekedésben a villanyautók. Pedig mindannyiunknak fel kell készülni a nem is olyan távoli benzin- és gázolajmentes jövőre.

Éljenek a nők

Az elektromos autók 100 éve még jelentős tényezők voltak, egyszerűbb volt őket kezelni, mint a kurblival indítható benzineseket. A nők számára a szabad mozgást, függetlenséget jelentették, ezekhez nem volt szükség külön sofőrre, aki általában a férj alkalmazottja volt. Ám ahogy gyors fejlődésnek indultak a belső égésű motorok és az autók, az elektromos járművek hosszú időre háttérbe szorultak, csak az új évezred elején tértek vissza.

Ma is a margón

Az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint 2021 első negyedévében a forgalomba helyezett autók 5,7 százaléka volt akkumulátoros villanyautó, míg a 2020-as teljes évben még 10,5 százalékot ért el az akkus villanyautók részesedése. Az összeurópai autóállománynak jelenleg csupán két ezrelékét teszik ki a konnektorról tölthető akkus hibridek, illetve az elektromos autók – emlékeztet a vezess.hu cikke.

2050-re a Volkswagen el akarja érni a szén-dioxid-semleges működést Fotó: Volkswagen AG

A környezetvédelem változást hoz

Még nem tudni, mikortól lép életbe az Euro 7-es norma, de az biztos, hogy már előre is formálja a piacot. Ráadásul a különböző államok és városok egymás után jelentik be, hogy mikortól tiltanák be a hagyományos hajtással szerelt autók forgalmazását, 2040 előtti céldátumok repkednek. Nemrég kilenc EU-s ország kérte az Európai Bizottságot, hogy tűzzön ki egységes dátumot az unió országai számára.

Reagálnak a gyártók

Erre a fordulatra minden gyártónak reagálnia kell, 2022-től indul az e-autó-dömping. A vezess.hu a Volkswagen elektrifikációjának legfontosabb lépéseit foglalja – néhány kitekintéssel – össze az egységesített villanyautó-építőkészlettől (MEB) az új generációs, szilárd elektrolitos akkumulátorokon át az akkumulátorcella-gyártás felfuttatásáig.

A Volkswagen és az E.ON mobil elektromos gyorstöltővel is készül: az akkutorony 360 kilowattórányi áramot tud tárolni, a töltése konnektorról megoldható, és tökéletes a villanyautókból kiszanált akkuk újrahasznosítására.

Neked ajánljuk
Sorozatgyártásra kész az ultrarcuki elektromos minijármű Itt vannak az első igazán látványos képek a Subaru 2022-ben érkező elektromos modelljéről ID.Life – A VW elektromosból is megalkotta a népautót? Európai Mobilitási Hét: kedvezményt ad a zöld rendszámosoknak a miskolctapolcai élményfürdő Dobj le 100 kilót! – karbonkalkulátorral és jó tanácsokkal a füstmentes jövőért
Tovább a forrásra: vezess.hu
Vissza
Hírfolyam