2021. szeptember 17., Zsófia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A kétirányú töltés első nagyszabású kutatása városi körülmények között

Az elektromos autók nemcsak fogyasztják, hanem akkumulátoraikban tárolják is az elektromos energiát, ebből kiindulva a mérnökök megfeszített erőkkel keresik a V2G, azaz járműből a hálózatba visszatöltő megoldásokat, hogy a parkoló villanyosok segíthessenek kiegyensúlyozni az energiarendszert.

Ha a parkoló elektromos személy- és haszongépjárművek akkumulátorait rá lehetne kapcsolni a hálózatra, és a bennük tárolt energiát vissza lehetne tölteni a rendszerbe, a villanyautósok segíthetnének ellensúlyozni a termeléscsökkenést olyankor, amikor a megújuló energiaforrások nem, vagy nem olyan hatékonyan működnek, például szélcsendben vagy éjszaka. Így csökkenteni lehetne a fosszilis üzemanyagot használó erőművek iránti igényt.

Az elektromos járművek a hálózati váltakozó áramot egyenárammá alakítják, és így tárolják akkumulátoraikban. A folyamatot azonban eddig nem tudták fordítva is lejátszani, ezért a logikusnak tűnő fenti terv csak elméletben működhetett.

Utrechtben határozták el magukat a világon először amellett, hogy a „kétirányú ökoszisztémát” tesztelni fogják a gyakorlatban is, méghozzá kiterjedt, integrált vizsgálatban, városi viszonyok között. Ehhez 500 kétirányú töltőállomást telepítettek, remélve, hogy ezzel megadják a kezdő lökést az autógyártóknak is.

A Renault 2019 óta teszteli Utrechtben a kétirányú töltésre képes ZOE modellt Fotó: VanDerVaartfotografie/Newsroom Renault Group/Renault

A lehetőségre ráharaptak a gyártók, és elkezdtek dolgozni a kísérlethez nélkülözhetetlen járműparkon. A Renault 2019 óta Portugália mellett Hollandiában, Utrechtben teszteli a kétirányú töltésre képes ZOE modelljét, és nemsokára a Hyundai is beszáll, a We Drive Solar holland startuppal együtt fejlesztve a IONIQ 5-öt. A Volkswagen a múlt hónapban jelentette be a kétirányú töltőrendszer 2022-es bevezetését a piacra, a Tesla pedig tavaly óta gyártja ezzel a képességgel az autóit.

„A We Drive Solar EV járműmegosztásban utazik, és a tervek szerint 2022-re 150 olyan autójuk lesz, ami nem csupán tölthető, de képes visszatölteni a hálózatot is. A projektben partnerek a helyi hálózatüzemeltetők és a Delfti Műszaki Egyetem” 

– számolt be róla a raketa.hu a Singularity Hub cikke alapján.

Neked ajánljuk
Sorozatgyártásra kész az ultrarcuki elektromos minijármű Itt vannak az első igazán látványos képek a Subaru 2022-ben érkező elektromos modelljéről Európai Mobilitási Hét: kedvezményt ad a zöld rendszámosoknak a miskolctapolcai élményfürdő Dobj le 100 kilót! – karbonkalkulátorral és jó tanácsokkal a füstmentes jövőért 140 elektromos Mini Coopert rendelt dolgozóinak a Deloitte
Tovább a forrásra: raketa.hu
Vissza
Hírfolyam