2021. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ezernél több kilométert tett meg az új Toyota Mirai egy töltéssel

A Toyota 2021. május 31-én, hétfőn jelentette be, hogy május 26-án sikerült megdönteniük az eddigi egytöltéses hidrogénes távolsági csúcsot, egy 2021-es üzemanyagcellás Toyota Mirai modellel kicsit több mint 1000 kilométert tettek meg, túlszárnyalva ezzel a Hyundai Nexo 778 kilométeres rekordját.

Az üzemanyagcellás autóval elért távolsági rekord nemcsak a többi hidrogénhajtású autóhoz képest kiemelkedő, hanem

a Mirai saját korlátainak ismeretében is lenyűgöző, ugyanis a Toyota második generációs hidrogénes kocsijának hivatalos hatótávja ennél jóval alacsonyabb, mindössze 650 kilométer. 

A cég által kiadott közlemény szerint sofőrjeik ugyan „gazdaságos stílusban” vezettek, de semmi olyan technikát nem vetettek be, ami egy átlagos sofőr számára ne volna elérhető – írta meg a Toyota hivatalos sajtóközleményére támaszkodva a raketa.hu.

Ünnepel a rekorder csapat Fotó: Toyota Europe Newsroom

A Toyota hidrogénes autója ezzel jelentősen felülmúlta az akkumulátoros elektromos autókkal megtehető maximális távolságot is, hiszen a Tesla Model S-nek még a legnagyobb hatótávolságú változata is csak nagyjából 630 kilométert tud menni egy feltöltéssel, a Mercedes a nemrég bemutatott EQS esetében pedig 770 kilométert ígér.

Ráadásul míg az akkumulátoros autókat nulláról teljesen újratölteni még gyorstöltővel is órákba telik, addig a Toyota kocsiját a rekord után mindössze öt perc alatt feltöltötték, és már gurulhatott is tovább.

Videó a május végi távolságicsúcs-döntésről Forrás: Toyota France/YouTube.com

Az eredmény értékeléséhez az is hozzátartozik, hogy bár a rekordot tartó Volkswagen Passattal 2600 kilométert autóztak tulajdonosai tankolás nélkül,

általában még a legnagyobb tankkal ellátott és leggazdaságosabban fogyasztó belső égésű motoros autók hatótávja is ritkán lépi túl az 1200 kilométert.

A Toyota Mirai az új rekord beállítása közben Fotó: Toyota Europe Newsroom

Egy ilyen hidrogénhajtású üzemanyagcellás autót ma egész Európában kevesebb mint 150 helyen lehet megtankolni, azonban van ebben fejlődés. Mi is hírt adtunk róla, hogy Magyarországon nemrég adták át az első nyilvános töltőállomást, és ehhez kapcsolódóan indult meg a Mirai hazai értékesítése is – a Toyota hidrogénes autói év végi szállítással már rendelhetők.

Neked ajánljuk
Nagyot bővült a szélenergia-szektor az Egyesült Államokban Újabb támogatással segítik az ökogazdálkodásra vállalkozókat DNS-vizsgálattal az eddigi módszereknél pontosabban fel tudják térképezni a vizek halállományát Környezetvédelmi stratégiájának részeként zöldíti gépjárműflottáját a Vodafone Három év alatt harminc százalékkal csökkent a koalák száma
Tovább a forrásra: raketa.hu
Vissza
Hírfolyam