2021. október 23., Gyöngyi
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Mihez kezdenél, ha a tiéd lehetne egy hétre egy új Volkswagen ID.3?

A Brand and Content csapata május végén találta magát szembe ezzel a kellemes problémával, és úgy döntöttek, végigjárják a Kéktúrát a zöld autóval. Pontosabban: a teljesen elektromos ID.3-mal követték a híres túraútvonalat a főutaktól távoli kis utakon, a hegyek között, keletről nyugatra haladva.

Mivel egyikőjük sem autós újságíró, sem villanyautó-tulajdonos, elhatározták, hogy olyan gyakorlatias szempontokat figyelnek meg a gigantikus teszt-túraautózás során, amelyekkel minden elektromos autózás iránt még csak érdeklődő olvasójuk segítségére lehetnek majd kalandjaik elmesélése során.

„Így született meg az elsőre talán őrültnek tűnő ötlet: (...) tegyük meg a Kéktúrát egy elektromos autóval. Tapasztaljuk meg, hogyan alakul a hatótáv különböző viszonyok között, milyen töltési lehetőségeket találunk, mennyire áll kézre nekünk az autózás újgenerációs verziója”

– számoltak be ők maguk az elhatározásról.

Az új Volkswagen ID.3 Fotó: Volkswagen Newsroom/Volkswagen AG

Ezen a linken található a csodás képekkel gazdagított, térképekkel ellátott útinapló és villanyautó-használati beszámoló – kiegészítve a töltési lehetőségekről és az Országos Kéktúráról szóló információkkal.

Milyen tanulságokat tudott levonni az amatőr elektromosautó-tesztelők lelkes csapata?

„A jót könnyű megszokni – így az elektromos autó könnyű vezethetőségére nem volt gond átállnunk. A váltónélküliség, a végig egyenletes gyorsulás és a csend jó barátunk lett a négy napban” 

– kezdték a tapasztalatok összegzését. Pozitívumként említették a jól pakolható, méretes csomagtartót és a kiforrott dizájnt is. Figyelmeztettek viszont arra, hogy a töltéseket gondosan meg kell tervezni egy-egy hosszabb túraautózás során. 

Mihez kezdenél, ha a tiéd lehetne egy hétre egy új Volkswagen ID.3? Fotó: Volkswagen Newsroom/Volkswagen AG

Az anyagiakról sem hallgattak:

1553 kilométert tettek meg végül 4 nap alatt. Közben 27 231 forintért tankoltak, de meglátásuk szerint rutinos villanyosként ezt törzsvásárlási kedvezményekkel, ingyenes kutakkal lejjebb lehetett volna tornázni.

„Ugyanez a táv egy 7 litert fogyasztó benzines autóval, a jelenlegi, 425 forintos literenkénti átlagárral számolva 46 201 forint üzemanyagköltséggel járt volna” – írták.

Neked ajánljuk
Tannistest: idén több mint a fele elektromos Mennyi víz van a Földön? (videó) A biológiai sokféleség és az okos vízfelhasználás (videó) A globális felmelegedés több vesebetegséghez vezethet Kapszulákból származó kávézacc táplálja a pannonhalmi levendulamezőket
Tovább a forrásra: index.hu
Vissza
Hírfolyam