Mihez kezdenél, ha a tiéd lehetne egy hétre egy új Volkswagen ID.3?
A Brand and Content csapata május végén találta magát szembe ezzel a kellemes problémával, és úgy döntöttek, végigjárják a Kéktúrát a zöld autóval. Pontosabban: a teljesen elektromos ID.3-mal követték a híres túraútvonalat a főutaktól távoli kis utakon, a hegyek között, keletről nyugatra haladva.
Mivel egyikőjük sem autós újságíró, sem villanyautó-tulajdonos, elhatározták, hogy olyan gyakorlatias szempontokat figyelnek meg a gigantikus teszt-túraautózás során, amelyekkel minden elektromos autózás iránt még csak érdeklődő olvasójuk segítségére lehetnek majd kalandjaik elmesélése során.
„Így született meg az elsőre talán őrültnek tűnő ötlet: (...) tegyük meg a Kéktúrát egy elektromos autóval. Tapasztaljuk meg, hogyan alakul a hatótáv különböző viszonyok között, milyen töltési lehetőségeket találunk, mennyire áll kézre nekünk az autózás újgenerációs verziója”
– számoltak be ők maguk az elhatározásról.

Ezen a linken található a csodás képekkel gazdagított, térképekkel ellátott útinapló és villanyautó-használati beszámoló – kiegészítve a töltési lehetőségekről és az Országos Kéktúráról szóló információkkal.
Milyen tanulságokat tudott levonni az amatőr elektromosautó-tesztelők lelkes csapata?
„A jót könnyű megszokni – így az elektromos autó könnyű vezethetőségére nem volt gond átállnunk. A váltónélküliség, a végig egyenletes gyorsulás és a csend jó barátunk lett a négy napban”
– kezdték a tapasztalatok összegzését. Pozitívumként említették a jól pakolható, méretes csomagtartót és a kiforrott dizájnt is. Figyelmeztettek viszont arra, hogy a töltéseket gondosan meg kell tervezni egy-egy hosszabb túraautózás során.

Az anyagiakról sem hallgattak:
1553 kilométert tettek meg végül 4 nap alatt. Közben 27 231 forintért tankoltak, de meglátásuk szerint rutinos villanyosként ezt törzsvásárlási kedvezményekkel, ingyenes kutakkal lejjebb lehetett volna tornázni.
„Ugyanez a táv egy 7 litert fogyasztó benzines autóval, a jelenlegi, 425 forintos literenkénti átlagárral számolva 46 201 forint üzemanyagköltséggel járt volna” – írták.