2021. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Bécs egyelőre búcsút vesz az önvezető buszoktól

Két kis Navya busz két évig szolgálta Seestadt Aspern városrészt a Bécsben töltött próbaidejük alatt, ám mivel az időjárás viszontagságai télen és nyáron is kifogtak az önvezető rendszerükön, és a fedélzeten utazó operátornak rendre közbe kellett avatkozniuk, a buszok egyelőre garázsban maradnak.

A Wiener Linien és projektpartnerei még 2019 júniusában állítottak forgalomba két aprócska önvezető elektromos buszt Seestadt Aspernben, hogy két éven át valós körülmények között teszteljék a technológiát. A kísérleti időszak 2021. június 30-án ért véget, a buszokat pedig egyelőre szabadságra küldték – adta hírül Bécs Város Külképviseleti Irodája.

„A projekt rávilágított arra, hogy a személyszállításban még nagyon hosszú út áll előttünk ahhoz, hogy autonóm járműveket tudjunk alkalmazni”

– vonta le a következtetést a közlemény szerint a Wiener Linien ügyvezetője, Günter Steinbauer, hozzátéve, hogy a projekt résztvevői (Wiener Linien, Austrian Institute of Technology, Kuratorium für Verkehrssicherheit, TÜV Austria, Siemens Mobility, Navya) nagyon hasznos adatokhoz jutottak a további fejlesztésekhez.

Önvezető busz Seestadt Aspernben Fotó: © Wiener Linien/Robert Peres

A kísérleti projekt két éve alatt a két önvezető elektromos busz több mint 12 ezer kilométert tett meg, csúcssebességük 20 kilométer per óra volt, egyszerre maximum 11 utas tartózkodott a fedélzeten. A statisztika szerint több mint nyolcezer utas Ausztria különböző részeiből, illetve a környező országokból érkezett, direkt azért, hogy kipróbálhassa az önvezető járműveket. 

A Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben menetrend szerint közlekedő járművek jó időben jól működtek, de az időjárás könnyen kifogott rajtuk.

Erős szélben, enyhe havazáskor, kiadós esőzés estén és ködös napokon a fedélzeten utazó operátornak kellett szó szerint a kezébe venni az irányítást.

A projekt lezárultával a két kis Navya busz most a Wiener Linien leopoldaui garázsában marad, és ott várják meg, hogy a gyártó visszavigye őket Franciaországba. Amint előrelépés történik a technológia terén, a Wiener Linien új önvezető járművek után néz majd, nem örökre mondtak le az autonóm megoldásokról – biztosít róla a közlemény.

Neked ajánljuk
Mérföldkő az akadálymentes közlekedésben: virtuális jeltolmácson dolgozik a Wiener Linien Ha megállna a globális felmelegedés, akkor is tovább nő a tengerek szintje Közel 1500 km-t tett meg egy autó egyetlen hidrogéntöltéssel Ekkora felületet kellene befedni napelemmel, hogy fedezze az emberiség energiaigényét A közgazdasági szemléletnek át kell alakulnia
Tovább a forrásra: eurocommpr.at
Vissza
Hírfolyam