2021. július 27., Liliána, Olga
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kína tudja, hogy a vasúté a jövő – Ezért létrehozták a jövő vasútját

Átadták Tibet első gyorsvasútját. A tartomány központját, Lhászát Nyingcsi városával összekötő 435 kilométeres vasútvonal elkészültével a kínai szárazföld mind a 31 tartományi szintű régiójában elérhető a szupergyors elektromos vasúti távolsági közlekedés.

Tibetben nagy kihívás volt nagysebességű vasutat építeni, az útvonal mintegy 90 százaléka ugyanis 3000 méternél magasabban fut a tengerszint felett, és 121 hídon, valamint 47 alagúton kell áthaladnia a vonatoknak – írta a projektről a telex.hu a CNN tudósítása alapján. Az építkezés hat évig tartott, és az állami tulajdonban lévő China State Railway Group 5,6 milliárd dollárt (1700 milliárd forintot) költött rá.

A nagy magasságban közlekedő Fuxing vonatokon az utasoknak extra oxigénre van szükségük, így a szerelvényeket automatikus oxigénellátó rendszerekkel szerelték fel, amelyek az oxigénszintet fixen 23,6 százalékon tartják, azaz valamivel magasabban, mint amennyi az atmoszférát átlagosan jellemző oxigénszint volna (21 százalék). A vonatok ablakai speciális üvegréteggel lettek ellátva, hogy képesek legyenek ellenállni a tartományban jellemzően magas UV-sugárzásnak, illetve az utasokat is védjék ettől.

Kínában nem új keletű a vasútfejlesztési láz: a képen a 2012 decemberében átadott, Peking és a dél-kínai Kuangtung tartománybeli Kanton, más néven Kuangcsou között közlekedő szuperexpressz látható –  A vonat a világ leghosszabb szuperexpresszvonalán kezdte meg akkor menetrend szerinti közlekedését Fotó: MTI/Hszinhua/Vang Hsziao

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ezen a különleges vonalon a vonatok óránként „csak” 160 kilométeres sebességgel tudnak haladni – ez pedig jóval alacsonyabb, mint a Kína más hasonló vonalain mára már megszokott 350 kilométer per órás maximális sebesség. 

Ma közel 40 ezer kilométernyi elektromos gyorsvasútvonal szeli át Kínát, összekötve egymással az összes nagy megavárosi klasztert az országban, de nem állnak le,
2035-re 70 ezer kilométeresre szeretnék bővíteni a hálózatot.

A CNN videót is közölt az új vonalon megtett első vonatútról.

Neked ajánljuk
Súlyos esőzések után áradás Közép-Kínában – Drámai fotókon a részletek Éghajlatváltozást tűrő kukoricákat nemesít az ELTE Kék Bolygó Podcast: Szúnyog-szigeti beszélgetés a Balatonról I. Azonnal cselekednünk kéne, ha meg akarjuk menteni az óceánok élővilágát Zöldbe borul az egykori bécsi pályaudvar területe
Tovább a forrásra: telex.hu
Vissza
Hírfolyam