2021. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Cseppfolyósított biogázzal hajtott Scania Interlinket tesztel a FlixBus

A FlixBus és FlixTrain közlekedési ernyőcégeket tömörítő FlixMobility komoly összegeket és energiát fektet az alternatív hajtásmódokba, folyamatosan keresve a ma még gyakorlatilag egyeduralkodó dízelbuszok minden szempontból legmegfelelőbb alternatíváját a távolsági autóbuszos közlekedésben.

A FlixMobility ugyanis célként tűzte ki, hogy 2030-ig klímasemlegessé válik.

Most például 2021. július 1-jével cseppfolyósított biogázzal (LBG) üzemelő autóbuszt állított nemzetközi forgalomba a FlixBus, hogy svéd partnerével, a Molkom Buss közlekedési társasággal, valamint a finn állami tulajdonú Gasum Oy gázszolgáltatóval együttműködve vizsgálja az LBG-hajtású autóbuszok alkalmazhatóságát a távolsági közlekedésben.

A 22 hónapos tesztidőszak alatt egy folyékony biogázzal hajtott, középmagas kivitelű Scania Interlink közlekedik majd Stockholm és Oslo között heti rendszerességgel.

A távolsági és turistabuszok piacán a limitált hatótáv és csomagtér, valamint a töltőhálózat és a szükséges karbantartási infrastruktúra korlátozott elérhetősége jelenleg még gátat szab a villanybuszozás elterjedésének, bár az akkumulátortechnika fejlődésével várhatóan ennek is eljön majd az ideje. Az elektromos átállás időszaka alatt ezért a FlixBus sűrített és cseppfolyósított biogázzal hajtott buszokat is szeretne bevetni. A Scania a vezető európai gyártók közül jóformán egyedüliként invesztál komolyabban LNG-hajtású autóbuszok fejlesztésébe – részletezi a helyzetet a magyarbusz.info szakportál.

Egy FlixBus Scania az LBG-töltőállomáson Fotó: FlixBus Newsroom

A Scania több mint 1000 kilométeres hatótávot ígér, vagyis az autóbusz egy tankkal meg tudja tenni az Oslo és Stockholm közötti 535 kilométeres távolságot. Az üzemanyagtartályok utántöltése mindössze 15 perc.

A konstrukció negatívumaként a hagyományos LNG-vel hajtott buszokra is jellemző, a felhasználási lehetőségeket bekorlátozó kisebb csomagtér említhető.

Az LBG (liquefied biogas) vagy bio-LNG és az LNG (liquefied natural gas) hátteréről, felhasználásáról és előnyeiről, különösen emissziót csökkentő hatásáról ide kattintva, a magyarbusz.info oldalán további információk találhatók.

Neked ajánljuk
Tannistest: idén több mint a fele elektromos Ha megállna a globális felmelegedés, akkor is tovább nő a tengerek szintje Közel 1500 km-t tett meg egy autó egyetlen hidrogéntöltéssel A videójátékok környezeti lábnyomán is faraghat a Microsoft Továbbra is problémát jelent a nitrátszennyezés Európában
Tovább a forrásra: magyarbusz.info
Vissza
Hírfolyam