2021. szeptember 16., Edit
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Metrót épít és teljesen elektromos buszokra vált a világ egyik leggazdagabb országa

Katar az évtized végére megszabadul a belső égésű motorral szerelt buszoktól. A 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak otthont adó ország már jövőre 25 százalékra, az évtized végére pedig 100 százalékra növeli az e-buszok arányát, így a világ egyik legnagyobb e-buszflottája lehet majd forgalomban az olajhercegségben.

Az emírség egyúttal a világ egyik legnagyobb, e-buszokra épülő hálózatát tervezi kiépíteni. Az ország partnere a svájci ABB lesz, a cég több mint 125 megawatt töltési kapacitást telepíthet az olajtermelő országban. Legalább 4 buszgarázsba, 8 buszállomásra és 12 fontosabb metróállomásra kerülnek majd töltők. Ezek túlnyomó része járműtelepi csatlakozó lesz (1300 darab), de 89 pantográfos töltőt is kiépítenek a garázson kívüli gyorstöltések érdekében – részletezi a vezess.hu a tervezett óriási infrastrukturális beruházás részleteit.

A helyi közösségi közlekedési vállalat, a Mowasalat teljes elektromosbusz-flottája feltölthető lesz éjszaka a járműtelepen, míg napközben a pantográfos töltők biztosítanak majd gyors töltést az utasforgalom megzavarása nélkül.

A projekt keretében az ABB a töltési infrastruktúrát a Mowasalat flottairányító rendszerével összekötő interfészeket is biztosít.

Az első dohai metróvonal utasai a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra készülő Katarban Fotó: MTI/EPA/Nusad Szekkajil

A buszok többségét a kínai Yutong fogja leszállítani. Az arab ország megállapodott a buszgyártóval egy helyi összeszerelő üzemről is, így a jövő év végétől indulhat a Yutong e-buszok összeszerelése Katarban. 7 év alatt 1500 járművet gyártanak majd a tervek szerint, ebből 741 darabot állítanak forgalomba az arab olajhercegségben, a maradékot pedig a Közel-Keleten, Európában vagy Afrikában értékesítik.

Az első buszok már meg is érkeztek. A 10,8 méter hosszú és 2,55 méter széles járművek 350 kilowattórás összkapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorokkal készülnek, és egy feltöltéssel 200 kilométert tudnak megtenni.

A buszok 35–50 Celsius-fokos kánikulában is üzemeltethetők, ami fontos, mert Katarban június és augusztus között az átlaghőmérséklet meghaladhatja a
40 fokot is.

A  Katarba utazó Yutong ZK6128HQ buszok Forrás: Yutong Bus & Coach/YouTube.com

Katar azt is kitűzte maga elé, hogy az e-buszok minél hamarabb zöldárammal fognak futni. 2022-től 700 megawatt áramot már kizárólag napelemek segítségével terveznek előállítani az országban.

Neked ajánljuk
Egy modern klasszikus: elektromos Ikarus busz Budapesten Sorozatgyártásra kész az ultrarcuki elektromos minijármű Van 10 perced? – Ismerkedj meg 10 meglepően apró elektromos autóval Nemzetközi összefogásra lenne szükség az Antarktisz megmentéséhez A vízlábnyomának megzabolázásával folytatja a zöldülést a Google
Tovább a forrásra: vezess.hu
Vissza
Hírfolyam