Ősszel bemutatják a BMW üzemanyagcellás X5-ösét
Idén szeptemberben a Müncheni Autószalonon bemutatkozik a BMW hidrogénes X5 modellje. Aki arra jár, ki is próbálhatja a vásár területén, a kiállítócsarnokok között. A gyártó tesztelési lehetőségként fogja fel ezt az alkalmat, egyelőre ugyanis a fejlesztés a cél. A sorozatgyártásra még egy-két évet várni kell.
Az új iX5 a sűrített hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából előállított villamos energiával 170 lóerős teljesítményre lesz képes, az akkumulátorainak hála azonban lesz benne bőven tartalék: rövid ideig akár 370 lóerő fölötti teljesítményt is le tud majd adni – sorolja a Totalcar autós oldal az ősszel bemutatkozó modellről szivárgó információkat.
Akárcsak a 2019-ben megmutatott
i Hydrogen Next tanulmányautó, az iX5 is két szénszálas tartályban tárolja majd a hidrogént, 700 bar nyomáson.
Az alap technikai paraméterek tehát már ismertek, a szériagyártásig hátralévő egy-két év a finomhangolásról és a tesztelésről szól majd – foglalja össze a szakoldal.

Ilyen nyilvános teszt lesz majd maga a Müncheni Autószalon is.
A BMW bevallása szerint azért a benzines X5-öst vették alapul, mert a fejlesztésre koncentrálnak, tehát egyelőre még nem arculatában és felépítésében is új hidrogénes jármű létrehozására törekszenek. Azt is mondták azonban, hogy ettől függetlenül egy-két éven belül piacra szeretnék dobni az iX5-öst.