Kobaltmentes akkumulátorral a még tisztább közlekedésért
Már a globális felmelegedés mérséklése érdekében is drasztikusan csökkentenünk kell az emberiség szén-dioxid-kibocsátását. Ha a közlekedésben és teherszállításban részt vevő járműveket elektromos meghajtásúakra cserélnénk, az máris jelentős kibocsátáscsökkentéssel járna. Csakhogy mindig van egy de...
A probléma ezúttal az akkumulátorok táján keresendő.
Az akkumulátorok, amelyeket az elektromos járművekben használnak, kobaltot is tartalmaznak, kobaltból készítik ugyanis a lítiumegységek egyik elektródáját – írja a hvg.hu a részletekben rejtőző ördögöt nyakon csípve.

Egy kínai cég, az SVolt most olyan, elektromos autók számára készült akkumulátort mutatott be, amelynek a katódjához már nem kell kobalt – beelőzve ezzel az olyan óriásokat, mint az IBM, a Panasonic vagy a Tesla.
A cég a Sanghaji Autószalonon állította, hogy elkészült a technológia fejlesztésével, és már nemcsak képes olyan akkumulátorokat gyártani, amelyekben nincs kobalt, hanem a szintén kínai autógyártó céggel, a Great Wall Motorsszal karöltve el is készítettek egy kobaltmentes akkuval szerelt modellt, az Ora Cherry Cat 82,5 kilowattórás verzióját – számolt be róla az Engadget és a CarExpert.

Fotó: SVOLT
A beépített kobaltmentes akkumulátor normál hőmérsékleti körülmények között 600 kilométerre elegendő energiát tud tárolni, és a jármű 5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órás sebességre a nulláról a segítségével.
Arról, hogy az új technológia mikor kerülhet sorozatgyártásba, nem esett még szó – szögezi le a hvg.hu. A CarExpert autós oldal szerint 2023-tól kezdődhet az európai gyártás.