ID.Life – A VW elektromosból is megalkotta a népautót?
Az ID.Life az átlagnál valamivel magasabb kisautó a Volkswagentől, szokatlanul játékos formával. Egyelőre a Müncheni Autószalonon bemutatott tanulmányautóról van szó, de a kedvesen bumfordi villanyautó a várhatóan 20 ezer euró (nagyjából 7 millió forint) körüli árával egy új célcsoportot tud majd megszólítani.
Ez az ár itthon a többségnek ugyan még túl magas, Nyugat-Európában viszont már az átlagvásárló számára sem elérhetetlen, sőt, a német villanyautó-támogatással csaknem megfelezhető, ami tényleg mindenki számára elérhetővé teheti a villanyautóra váltást – értékeli az elektromos autózást demokratizálni szándékozó húzást a Totalcar.
Az ID.Life szakít a nagyobb ID-modellek komolyabb stílusával, az összhatás ugyanis kedvesen bumfordi.

Az autó műszaki alapját a MEB-szabvány platform olcsóbb változata adja, amely sok tekintetben visszatér a kedvező árú benzines autók építési elveihez. Míg a drágább villanyautók hátsó- vagy összkerékhajtásúak a VW-nél is, az ID.Life fronthajtású, ami azzal az előnnyel jár, hogy a motor, a hajtás és a kormányzás minden berendezése egy blokkba kerülhetett – részletezi az autós szakoldal a kedvezőbb árszabás technológiai hátterét.
A tanulmányautóba 230 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor került, amellyel már akár 6,9 másodperc alatt is fel lehet gyorsulni 100 kilométer per órás sebességre. Az 57 kilowattórás akkupakkal pedig akár 400 kilométeres hatótáv is elérhető. Az alapdarabok feltételezhetően nem ezekkel a paraméterekkel lesznek majd szerelve.
A Totalcar cikkében több kép is végiglapozható a villanyos népautó tanulmánymodelljéről.