Egyre csökken a raliautók környezeti „keréknyoma”
Az autósportok királynőjét, a ralit is elérte a zöldítés. A hibrid hajtás mellett a legfőbb újdonság a teljesen környezetbarát üzemanyag megjelenése.
Nagyon merész újítással jelentkeztek a szervezők, amely még az F1-et is felülmúlja: a versenyüzemanyag a következő szezontól már teljes mértékben zöld lesz. Ezt úgy érik el, hogy a P1 Racing Fuel által szállított benzin teljesen tiszta és megújuló forrásból származik.
A versenybenzin egyik eleme a biomasszából előállított üzemanyag, amelyet trágyából, kommunális és mezőgazdasági hulladékból hoznak létre.
A másik fél a teljesen mesterséges benzin (e-fuel), aminek az egyik része a levegőből kivont szén-dioxid.
Ehhez csatlakozik a megújuló energiával történő vízbontással kinyert oxigén és hidrogén. Az utóbbi zöldítési módszerrel, a Porsche és a Siemens bőszen kísérletezik Chilében és egész jók az eredményeik. Az említett összetevőkből áll össze a WRC autók új versenyüzemanyaga. Az előállításában nagy szerepet kap a fenntartható forrásból származó energia, amit a szél vagy a nap biztosít.
A WRC1 néven futó csúcs autóknál a másik változás a hibrid hajtás megjelenése. Ennek a lelkét a Compact Dynamics szállítja. A szénszálas védőkeretben lévő 136 lóerőt és 180 Nm-t tudó hibrid rendszerrel már közel 400 lóerőssé válnak a versenygépek. A felvonultatott technika segítségével 20 kilométert tudnak megtenni elektromosan az autók, ezenfelül többféle módban lehet használni a hibrid rendszer adta többletteljesítményt.