Vezeték nélkül töltik a Porsche Taycant, igaz, még csak laboratóriumi körülmények között
A Volkswagen-csoport és a nagy problémák megoldására szakosodott Oak Ridge National Laboratory első közös projektjükben azon dolgoznak, hogy a lehető legmagasabbra küzdjék fel a töltési teljesítményt az elektromos autók indukciós töltése során, de később az újrahasznosíthatatlan anyagok újrahasznosításában is előrelépnének.
A vezeték nélküli elektromosautó-töltés területén próbál áttörést elérni a Volkswagen Csoport knoxville-i innovációs központja és az Oak Ridge National Laboratory (ORNL), az amerikai energetikai hivatal legnagyobb tudományos laboratóriuma – adta hírül a villanyautosok.hu elektromosautós szakportál.
A mostani kutatás célja az, hogy az elektromos járművek indukciós töltése során a lehető legmagasabbra tudják növelni a hatékonyságot és teljesítményt.

A VW és az ORNL egy Porsche Taycan-prototípussal kísérleteznek.
Már sikerült 120 kilowattig tornázni a töltési teljesítményt, a befektetők azonban a 300 kilowattra várnak, hogy 10 perc alatt 80 százalékra lehessen tölteni a Taycan akkumulátorát.
A vezeték nélküli töltés nagy kérdése a hatékonyság, de a kutatók szerint emiatt felesleges aggódni. Már 98 százalékos hatékonyságnál tartanak, az indukciós töltés tehát biztosan nem jár majd nagyobb energiaveszteséggel, mint kábelen tölteni az autót.