2021. december 8., Mária
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Vezeték nélkül töltik a Porsche Taycant, igaz, még csak laboratóriumi körülmények között

A Volkswagen-csoport és a nagy problémák megoldására szakosodott Oak Ridge National Laboratory első közös projektjükben azon dolgoznak, hogy a lehető legmagasabbra küzdjék fel a töltési teljesítményt az elektromos autók indukciós töltése során, de később az újrahasznosíthatatlan anyagok újrahasznosításában is előrelépnének.

A vezeték nélküli elektromosautó-töltés területén próbál áttörést elérni a Volkswagen Csoport knoxville-i innovációs központja és az Oak Ridge National Laboratory (ORNL), az amerikai energetikai hivatal legnagyobb tudományos laboratóriuma – adta hírül a villanyautosok.hu elektromosautós szakportál.

A mostani kutatás célja az, hogy az elektromos járművek indukciós töltése során a lehető legmagasabbra tudják növelni a hatékonyságot és teljesítményt.

Porsche Taycan Turbo S az úton, a kép illusztráció Fotó: VW Group Media/© Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG./Porsche Newsroom

A VW és az ORNL egy Porsche Taycan-prototípussal kísérleteznek.

Már sikerült 120 kilowattig tornázni a töltési teljesítményt, a befektetők azonban a 300 kilowattra várnak, hogy 10 perc alatt 80 százalékra lehessen tölteni a Taycan akkumulátorát.

A vezeték nélküli töltés nagy kérdése a hatékonyság, de a kutatók szerint emiatt felesleges aggódni. Már 98 százalékos hatékonyságnál tartanak, az indukciós töltés tehát biztosan nem jár majd nagyobb energiaveszteséggel, mint kábelen tölteni az autót.

Neked ajánljuk
Új megoldások a gombakomposzt újrahasznosítására Belső használatra tesztel elektromos kamionokat a Škoda Képzésfejlesztésről állapodott meg az ITM és az EIT InnoEnergy Árvizek és földcsuszamlások a Hawaii-szigeteken A szokásosnál nagyobb aszteroida repül el a Föld mellett
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam