2022. július 3., Kornél, Soma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Vezeték nélkül töltik a Porsche Taycant, igaz, még csak laboratóriumi körülmények között

A Volkswagen-csoport és a nagy problémák megoldására szakosodott Oak Ridge National Laboratory első közös projektjükben azon dolgoznak, hogy a lehető legmagasabbra küzdjék fel a töltési teljesítményt az elektromos autók indukciós töltése során, de később az újrahasznosíthatatlan anyagok újrahasznosításában is előrelépnének.

A vezeték nélküli elektromosautó-töltés területén próbál áttörést elérni a Volkswagen Csoport knoxville-i innovációs központja és az Oak Ridge National Laboratory (ORNL), az amerikai energetikai hivatal legnagyobb tudományos laboratóriuma – adta hírül a villanyautosok.hu elektromosautós szakportál.

A mostani kutatás célja az, hogy az elektromos járművek indukciós töltése során a lehető legmagasabbra tudják növelni a hatékonyságot és teljesítményt.

Porsche Taycan Turbo S az úton, a kép illusztráció Fotó: VW Group Media/© Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG./Porsche Newsroom

A VW és az ORNL egy Porsche Taycan-prototípussal kísérleteznek.

Már sikerült 120 kilowattig tornázni a töltési teljesítményt, a befektetők azonban a 300 kilowattra várnak, hogy 10 perc alatt 80 százalékra lehessen tölteni a Taycan akkumulátorát.

A vezeték nélküli töltés nagy kérdése a hatékonyság, de a kutatók szerint emiatt felesleges aggódni. Már 98 százalékos hatékonyságnál tartanak, az indukciós töltés tehát biztosan nem jár majd nagyobb energiaveszteséggel, mint kábelen tölteni az autót.

Neked ajánljuk
Az Olymp Cars vadonatúj szereplő az elektromos autók piacán Génszerkesztett növényekkel vennék fel a harcot a klímaváltozással A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó) Péntek Csaba: A hamburgered ára Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam