2022. január 18., Piroska
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egy igazi klasszikust épített át tisztán elektromosra a Nissan

A Nissan Bluebird volt a legelső modell, amely 1986-ban legördült a japán vállalat sunderlandi gyárának gyártósorairól. Ezt a klasszikust építették át most tisztán elektromos meghajtásúra – így ünnepelve Sunderland 35. születésnapját és a gyár villanyautós jövőjét.

Az elektromos Bluebird, amelyet Newbird névre keresztelt a Nissan, a LEAF hajtásláncát kapta meg 40 kilowattórás kapacitású akkumulátorral.

A Nissan a klasszikus Bluebird tisztán elektromos változatával ünnepli a sunderlandi gyár 35. születésnapját Fotó: Nissan Motor Corporation/Official Europe Newsroom

A hagyományos meghajtású Bluebirdöt alaposan át kellett alakítania a tervezőknek. Az akkumulátort két részre osztották az ideális tömegeloszlás miatt. A kormányszervót, a féket és a fűtést rákötötték az elektromos rendszerre, és egyedi felfüggesztéssel is ellátták az autót. Az eredeti tankfedél alatt elbújtatott csatlakozón keresztül lehet tölteni a Newbirdöt 6,6 kilowattos teljesítménnyel. Az utasteret nem modernizálták a mérnökök, de azt azért megoldották, hogy a műszerfalon leolvasható legyen a töltöttség szintje.

A Nissan LEAF hajtásláncával felszerelt klasszikus egyszeri, egyedi darab, amely a sunderlandi dicső múlt és elektromos jövő szellemiségében készült Fotó: Nissan Motor Corporation/Official Europe Newsroom

Az átalakítást egy durhami cég, a Kinghorn Electric Vehicles vezette, amely kifejezetten klasszikusok elektromosítására specializálódott használt LEAF-motorok, -inverterek és -akkumulátorok felhasználásával – számolt be az egyedi, ünnepi modellről a villanyautosok.hu szakportál.

A Newbird ugyanis sajnos csak egyszeri bemutatódarabnak készült.

A legelső Sunderlandban gyártott modell új, elektromos verziója a Newbird nevet kapta Fotó: Nissan Motor Corporation/Official Europe Newsroom

A sunderlandi gyár kapuit 1986 szeptemberében nyitották meg, azóta több mint 10,5 millió autót szereltek ott össze, a dolgozók száma pedig 430-ról 6 ezer főre emelkedett az évek során. A létesítmény sorsa a Brexit idején bizonytalanná vált, ám a Nissan végül úgy döntött, hogy elektromobilitási központtá alakítja Sunderlandet.

Neked ajánljuk
A második elektromos koncepcióautóját mutatta be a Sony a CES-en Egyelőre még csak koncepcióautó a világ legcukibb terepjárója Egyre jobban szeretik a magyarok az elektromos autókat Részletes „szemétkisokost” tett közzé az MNB A klímaváltozás súlyos károkat okoz az északi-sarkvidéki infrastruktúrában
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam