2022. január 18., Piroska
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Komfort, exkluzivitás és tisztán elektromos hajtás

A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja, az i7 prototípusainak igen zord körülmények között kellett bizonyítania, a hajtáslánc- és futómű-technológiát ugyanis a sarkkörön tesztelték és finomhangolták a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában.

A legtöbb gyártó eddig elsősorban az SUV-kategóriára koncentrált az elektrifikáció során, ugyanis ez a legnépszerűbb kategória manapság, ráadásul a magas építési mód miatt jól elfér az akkumulátor a padlóban. De szerencsére elindult végre az átmenet az alacsonyabb építésű autók körében is, így a BMW Group portfóliójában hamarosan megjelennek a teljesen elektromos luxuslimuzinok is. 

A BMW Group elhozza az elektromos autózás szerelmeseinek az első teljesen elektromos luxuslimuzinokat Forrás: BMW Group/PressClub Global

A BMW i7 álcafóliával ellátott prototípusait mostanában cudar téli körülmények között tesztelik, már a sorozatgyártás előtti utolsó simítások folynak a svédországi Arjeplog térségében, az északi sarkkörtől csupán néhány kilométerre – írta meg a villanyautosok.hu szakportál a gyártó sajtóközleménye alapján még december elején.

A komfort és exkluzivitás fog végre randevúzni a tisztán elektromos hajtásrendszerrel – károsanyag-kibocsátástól mentesen.

Az átfogó teszten többek között a kerékfelfüggesztések, a rugók és lengéscsillapítók, illetve a különböző vezetési üzemmódhoz kapcsolódó vezérlőrendszerek teljesítményorientált beállításának finomhangolása volt a cél.

Az álcafóliába burkolt BMW i7-et a sarkkörön is tesztelik Forrás: BMW Group/PressClub Global

A befagyott tavak csúszós felületei arra is lehetőséget biztosítottak, hogy a kormánymű viselkedését, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability Control, DSC) funkcióit, valamint a fékrendszer és a lassításkor felszabaduló energia visszatáplálását végző rendszer precízen összehangolt együttműködését tökéletesítsék – részletezte a tesztek szerepét az elektromos autózással foglalkozó szakportál.

Fagypont alatti hőmérsékleten vizsgálták a BMW i7 villanymotorját, akkumulátorát és hőmérséklet-vezérlő rendszerét is.

A villanyautosok.hu oldalán, ide kattintva nézegethető képgaléria a havas luxuslimuzintesztről. 

Neked ajánljuk
Így fogadja be a táj az autógyárat A második elektromos koncepcióautóját mutatta be a Sony a CES-en Egyre jobban szeretik a magyarok az elektromos autókat Részletes „szemétkisokost” tett közzé az MNB A klímaváltozás súlyos károkat okoz az északi-sarkvidéki infrastruktúrában
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam