2022. január 18., Piroska
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Jön a hidrogén a hazai vasúti közlekedésben is?

A vasút már jelenleg is az egyik legkörnyezetbarátabb közlekedési mód, de hidrogénes hajtással további kibocsátáscsökkenést lehet elérni. A Mol és a francia Alstom megegyeztek, hogy közösen fogják megvizsgálni a hidrogénes technológia alkalmazhatóságát a hazai vasúti közlekedésben.

A technológia támogathatja az Európai Unió karbonsemlegességi törekvéseit, és illeszkedik Magyarország hivatalos hidrogénstratégiájához is.

Míg a Mol a hidrogén előállításában és kezelésében, addig az Alstom a hidrogénhajtású vonatok fejlesztésében és gyártásában rendelkezik értékes tudással. A hazai olajvállalat közel 150 ezer tonna hidrogént állít elő évente, az Alstom pedig az első hidrogénes vonatnak, a Coradia iLintnek a megalkotója.

Az Alstom Coradia iLint az ÖBB, vagyis az Osztrák Szövetségi Vasutak flottájában, Bécsben Fotó: (c)Alstom/Michael Wittwer/Christoph Busse

Gáspár Balázs, az Alstom Magyarország vezérigazgatója a Mollal kötött megállapodás kapcsán elmondta:

Az Alstom bizonyította, hogy a hidrogénes vonatok költséghatékony és környezetbarát alternatív hajtástechnológiát képviselnek. Ezzel a megállapodással meg kívánjuk osztani hidrogéntechnológiai tapasztalatainkat, illetve segíteni akarunk Magyarországnak, hogy új fejezetet nyithasson vasúti közlekedésében: a nettó zéró korszakát.

Az Alstom Coradia iLint vonatai 2018 óta vannak úton Németországban és Ausztriában, és már több mint 200 ezer kilométert tettek meg. Az 1000 kilométeres hatótávval rendelkező hidrogén-üzemanyagcellás vonatok a hidrogént a fedélzetükön tárolják, míg az oxigént a levegőből nyerik. Működésük során nem keletkeznek káros anyagok, csak víz – hangsúlyozza a megállapodásról beszámoló autopro.hu szakportál.

Neked ajánljuk
Egy csepp használt étolaj ezer liter élővizet tehet tönkre Szőlőmetszés télen és kora tavasszal (videó) Itt a világ első teljesen elektromos, autonóm teherhajója Részletes „szemétkisokost” tett közzé az MNB A klímaváltozás súlyos károkat okoz az északi-sarkvidéki infrastruktúrában
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam