2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Még sosem ment ilyen gyorsan a vonat Belgrád és Újvidék között

A múlt héten megkezdődött a Belgrád és Újvidék közötti gyorsvasút tesztelése, amelyhez Szerbia a Deutsche Bahn német állami vasúttársaságtól kapott kölcsön mérővonatot. Még a hétvégén megdőlt a szerbiai vasúti sebességrekord is, a mérővonat óránkénti 201,5 kilométeres tempóban száguldott a két város között.

A mérővonat a Szerbiában töltött ideje alatt mindennap 7 és 17 óra között dolgozik a vasúti pálya egy-egy szakaszán, ellenőrzi a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet is 

– részletezte Markovics Annamária, az MTI helyi tudósítója.

Újvidék látképe 2020 nyarán Fotó: MTVA Fotó/Molnár-Bernáth László

A sebességrekord Magyarország számára is fontos, ugyanis a Belgrád és Újvidék közötti vasúti szakasz a leendő Belgrád–Budapest gyorsvasútvonal része. A gyorsvasúti összeköttetés kiépítése után a két főváros közötti több mint 300 kilométeres utat várhatóan kevesebb mint 3,5 óra alatt lehet majd megtenni vonattal a mostani 8 óra helyett.

A kiskunhalasi vasútállomás, itt tették le a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza korszerűsítésének alapkövét 2021. október 15-én Fotó: MTI/Rosta Tibor

A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, 166 kilométernyit Magyarországon, további 184 kilométert pedig Szerbiában.

A tervek szerint 2025-re fejeződik be a felújítás és korszerűsítés, a gyorsvasút pedig a személyforgalom mellett jelentős áruforgalmat bonyolít majd.

Neked ajánljuk
Nőtt az asztmás emberek száma 2000 és 2019 között (infografika) 25 ezer autó használt akkumulátorát dolgozza fel évente a Hydrovolt frissen nyílt üzeme Kizárólag villanyautó lesz a következő Audi A3 Mennyire segíti elő a hazai szabályozás a vállalatok felelős hulladékgazdálkodását? Elő a gumicsizmát és a fényképezőgépet!
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam