Kettős üzemű, emissziómentes mozdonyhoz szállít üzemanyagcellát a Toyota
A 2021 januárjában indult FCH2Rail projekt kettős üzemmódú rendszert fejleszt, azaz olyan vonatot, amely képes lesz elektromos meghajtásról felsővezeték nélküli emissziómentes hajtásra váltani. A Toyota Motor Europe hat második generációs üzemanyagcellás modult szállít a projekt számára.
A CNH2, azaz a spanyol Nemzeti Hidrogén Központ (Centro Nacional del Hidrógeno) és a CAF spanyol vonat- és buszgyártó vállalat által életre hívott FCH2Rail konzorcium egy speciális üzemanyagcellás hibrid hajtásláncot fejleszt, amelyet egy demonstrációs célokat szolgáló mozdonyba szerelnek majd. A Toyota jelenleg hat üzemanyagcellás modult épít, tesztel és szállít le a projekt következő fázisához – írja a markamonitor.hu.

A hat modul közül három már meg is érkezett a Nemzeti Hidrogén Központba. Ezeket az akkumulátorokkal együtt tesztelik a speciális mérőpadon, mielőtt a CAF-hoz szállítanák őket.
A másik három modul már közvetlenül a CAF-hoz érkezik, ahol a hat modult beépítik a demonstrációs mozdonyba.
Az FCH2Rail projektet a Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking finanszírozza.