Az Airbus a hidrogénre esküszik
Az Airbus szerint a légiipar dekarbonizációjában kulcsszerepet fog játszani a hidrogén. A vezérigazgató, Guillaume Faury egy friss interjújában ennek megfelelően a cégcsoport prioritásairól beszélve kiemelte a hidrogén-repülőgép piacra dobásának tervét.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója a CNBC-nek adott interjújában arról beszélt, hogy a légi közlekedés jelentős akadályokkal nézhet szembe, ha nem sikerül a megfelelő ütemben dekarbonizálni. Az ágazat ugyanis a Természetvédelmi Világalap (WWF) szerint a globális klímaváltozást kiváltó üvegházhatású gázok egyik leggyorsabban növekvő kibocsátója – idézte Faury szavait a napi.hu.
Faury elmondása szerint az Airbus törekszik rá, hogy a repülőgépek kevesebb üzemanyagot égessenek el, és kevesebb szén-dioxidot bocsássanak ki. A repülőikbe már 50 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot tankolnak. A vezérigazgató úgy látja, hogy az Airbus az évtized végére jut majd el a 100 százalékos arányig.

Guillaume Faury méltatta a SAF-iparág (a SAF a sustainable aviation fuel, azaz a fenntartható repülőgép-üzemanyag rövidítése) igyekezetét és fejlődését.
A vezérigazgató emellett azt is kiemelte, hogy az Airbus közép-, illetve hosszú távú terveinek középpontjában a hidrogén-repülőgép piacra dobása áll, ugyanis a cég ezt tartja a végső megoldásnak.
Az Airbus 2020 szeptemberében három hibrid-hidrogén koncepció-repülőgép részleteit tette közzé, ezek a cég szerint 2035-re állhatnak szolgálatba. Ugyanebben a hónapban először emelkedett a magasba egy utasok szállítására alkalmas hidrogén-üzemanyagcellás repülőgép is.