Nem csak autózási célra fejlesztett hidrogéntartályt a Toyota
Olyan hidrogéntároló és -szállító egységet fejlesztett ki a Toyota Motor, amelyet univerzálisan fel lehet majd használni a közlekedés kizöldítéséhez, ugyanis a gyártó hidrogénhajtású autóinak ellátásán kívül felhasználható lesz majd a vasút, a hajózás vagy az árumozgatás területén, sőt új generációs áramtermelő rendszerekben is.
Az autóipari gyártási tapasztalatokra épülő hidrogéntároló modul 70 megapascalos nyomásra tervezett tartályának tárolókapacitása a 2,7 kilogrammostól a 18,7 kilogrammosig lesz választható, ennek megfelelően a tartály tömege legkevesebb 43 kilogramm lesz, a legnagyobb űrtartalmú tartály pedig 243,8 kilogrammot fog nyomni.
Ez a tág határok közötti skálázhatóság lehetővé teszi majd, hogy a hidrogéntartályt vonatok, hajók vagy rakodáskor használt járművek és gépek üzemeltetéséhez is használják
– részletezte a PV Magazine cikke nyomán a napi.hu.
Korábban a hidrogén szállításakor vagy akár üzemanyagként való alkalmazáskor a fémtartályok tömege és a tartályokban megengedett maximális nyomás szabott határt a betölthető hidrogén mennyiségének. Ezt a problémát oldotta meg a Toyota és a Commercial Japan Partnership Technologies azzal a szénszál-erősítésű műanyaggyanta-tartálybéléses technológiával, amelyet a Toyota Miraival szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek ki – írta a fejlesztésről a markamonitor.hu.
A Toyota Motor hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt járművel indul a Super Taikyu sorozatban.
Tehát a frissen fejlesztett magasnyomású tartályokban szállított hidrogént először nem üzemanyagcellás autókba, hanem hidrogéntüzelésű belső égésű motorral hajtott Toyota Corolla versenyautókba töltik majd – derült ki az autopro.hu autóipari szakportál cikkéből, amelynek forrása az electrive.com elektromos közlekedéssel foglalkozó oldal volt.