2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Elsőre inkább vicces tesztbuszkaraván furikázik Münchenben

Tetemes mennyiségű szén-dioxid kibocsátásának elkerülését ígéri egy buszok mögé köthető, napelemekkel felszerelt pótkocsi, amelyet a müncheni tömegközlekedési vállalat tesztel. A napenergia ebben az esetben nem a busz kerekeit hajtja, hanem a fűtését vagy a klímáját működteti.

Első pillantásra elég érthetetlen, és inkább talán komikus megoldásnak tűnik a klasszikus dízelbusz után kötött elektromos busz, amelynek napelemek borítják a tetejét.

Az egyedi napelemes személyautója révén korábban némi ismertségre szert tevő Sono nevű cég most egy léptékkel nagyobb járművek esetében is kamatoztatná tapasztalatát. A napelemes utánfutó tesztpéldányát már a forgalomban is kipróbálták Münchenben – írja a hvg.hu.

A Sono buszok esetében is kamatoztatná napelemes tapasztalatát Fotó: Sono Motors © 2022

A panelek által termelt villamos energiát fűtésre, légkondicionálásra és a pótkocsi kormányzására használják, miközben a busz természetesen több utast is szállíthat.

A Sono becslései szerint a rendszer alkalmazásával évi 2 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátás elkerülésére lehet számítani egy közepes méretű, nagyjából 300 autóbuszból álló flotta esetében.

Neked ajánljuk
A „csodaanyag” forradalmasíthatja a napenergiát Algoritmus segítségével csökkenteni a dugót Hogyan alakítja Szaúd-Arábia a sivatagot termőfölddé? (videó) A helytelen földhasználat és az aszályok is növelik az Irakot sújtó porviharok gyakoriságát Újbuda sem maradt új Bubi-állomások nélkül
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam