2019. szeptember 22., Móric
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Farmhopper: magyar applikáció és weboldal köti össze a vásárlót és a termelőt

A Farmhopper, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet digitális innovációkkal foglalkozó részlege által támogatott legújabb innovációs projekt lehetővé teszi, hogy a környezettudatos vásárló könnyen hozzáférhessen friss élelmiszerekhez, és a termelőknek is biztosítja, hogy szélesebb közönségnek mutathassák be kínálatukat.

A kezdeményezés „early bird” projektként indult 2018-ban, kezdetben a magyar piacra fókuszálva,

vezetője az E-Group Zrt., a projekt további jelentős partnere az OTP Bank és a KTH Royal Institute of Technology is.

„Számos helyen vásárolhatunk friss élelmiszert, azonban a piacoknak nem egyszerű versenyben maradni, hiszen a vásárlónak utána kell járnia, hogy hol lesz épp az adott térségben, katalógus pedig általában nem áll rendelkezésre, amelyből a vásárló tájékozódhatna az éppen aktuális kínálatról és kedvezményekről, ráadásul a legtöbb piac csak hetente egy napon vagy rendszertelenül tart nyitva” – idézi a közlemény az E-Group projektmenedzserét, Bányai Ágnest.

Fotó: magyarmezogazdasag.hu

A Farmhopper digitális megjelenése (weboldal és mobilapplikáció) könnyen áthidalja ezeket az akadályokat. Digitális közvetítőként a platformon minden szükséges logisztikai információ és a kedvezményeket is tartalmazó katalógus is elérhető lesz a vásárló számára, melynek segítségével

bárki gyorsan és egyszerűen kiválaszthatja kedvenc élelmiszerét, és leadhatja rendelését egy biztonságos kártyás fizetési megoldás segítségével,

melyet az OTP Bank, Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb független pénzügyi szolgáltatója bocsát a projekt rendelkezésére.

A Farmhopper több, mint más weboldalak és applikációk, amelyek csupán összegyűjtik az éppen aktuális ajánlatokat. Még egy házigazdát is biztosít, aki részt vesz a termelők és vásárlók közötti hálózat felépítésében, különböző események szervezésében, ahol a termelők és a vásárlók személyesen találkozhatnak. Ha probléma adódna a minőséggel, vagy a mennyiség nem megfelelő, a házigazda azonnal segít megoldást találni, vagy egyszerűen visszatéríti a vásárlás összegét.

A Farmhopper bevezetésének első lépéseként egy átfogó piackutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy mennyire érdeklődnek a vásárlók az online mezőgazdasági piacterek iránt.

Kiderült, hogy Magyarországon 5,7 millió 18-69 év közötti internethasználóból 800 000 kipróbálná a platformot, 10 százalékuk pedig szívesen vállalná a házigazda szerepét is.

A platform első próbaüzeme ősszel lesz, egy kisebb közösségen tesztelik a rendszer működését. A Farmhopper 2019 végén egy startup létrehozásával indul útnak kezdetben Magyarországon, de a konzorcium tervei között szerepel a nemzetközi piacralépés is.

Neked ajánljuk
Párizs háztetőin elkezdtek növényeket termeszteni Itt a válasz a klímaváltozásra: jön a szárazságnak ellenálló árpa Az ínyencek veszik a mangalicát Trópusi vihar pusztít Houstonban Kis képes lepkeház – Könyv és művészeti alkotás
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam