2020. október 29., Nárcisz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre tudatosabban fordulunk a tartósítószer-mentes és környezetkímélő élelmiszerek felé

Az elmúlt két évben a fogyasztók kétharmada növelte a friss élelmiszerek kategóriájára fordított kiadásait. Több mint 60 százalék a havi átlagos élelmiszerköltés 30 százalékát költi erre a kategóriára.

A vásárlók egyre tudatosabban fordulnak a friss, egészséges, tartósítószer-mentes és környezetkímélő élelmiszerek felé. A 2020-as IoT Live Show-n szakmai különdíjakat is kiosztottak, köztük a Deloitte Üzleti Díjat, amelyet a termelés hatékonyságát növelő precíziós technológiával foglakozó AgroSense vehetett át – számol be a Deloitte Future of Fresh tanulmányáról az uzletem.hu.

A globális trendeket bemutató, amerikai mintavétellel készült tanulmány szerint

  • a fogyasztók 92 százalékának az ár a friss élelmiszer vásárlásának egyik legfontosabb szempontja;
  • 80 százaléka aktívan keresi a megvásárolt ételek egészségesebb változatát;
  • 77 százalék pedig kerüli a tartósítószereket és vegyszereket az ételeikben;
  • 58 százalék veszi figyelembe a romlandó termékek vásárlásakor a fenntarthatóság szempontjait (pl. helyi beszerzés, újrahasznosítható csomagolás, vízsemlegesség).
Paradicsomot vásárol egy nő a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztató helyszínén, a fővárosi Corvin Plaza bevásárlóközpontban található CBA Príma üzletben
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A felmérés irányt mutat a gyártóknak és kiskereskedőknek abban, hogy hogyan érdemes növelni a friss élelmiszerek kategóriáját.

A tudatosság a magyar vásárlókra is egyre inkább jellemző, a Nébih közelmúltban végzett felmérése szerint 4 százalékkal csökkent a magyar háztartásokban keletkező élelmiszer-hulladék mennyisége az elmúlt 3 évben.

Az adatok alapján egy átlagos magyar állampolgár 65 kg élelmiszert dob a szemetesbe évente, ennek fele az elkerülhető kategóriába tartozik, azaz egy kis odafigyeléssel megelőzhető lenne.

Leggyakrabban készételek, friss zöldségek és gyümölcsök, valamint kenyér, illetve egyéb pékáruk mennek a kukába. Bőven akad tehát még tennivaló a környezettudatosságunk fejlesztése terén.

A Deloitte jelen van technológiai tanácsadásával az IoT területén is, emellett pedig kiemelten fontos számára a fenntarthatóság és az ahhoz kapcsolódó technológiák felvirágoztatása is. Ezek a megoldások kettős célt szolgálnak: egyrészt üzletit, mert költséghatékonyságot és megtakarítást eredményeznek, másrészt támogatják azt a zöldátállást, amely a fenntarthatóságot szolgálja.

„A koronavírus-járvány számos területen hozott változást, amelynek eredményeképpen a világ megkettőzött erővel a fenntarthatóság irányába indult el. Az EU döntései és kommunikációja alapján a következő hét év fókuszában a zöldmegoldások és a digitális átállás lesz. Olyan megoldást szerettünk volna díjazni, amely innovatív, fenntartható működést segít elő, ezért esett döntésünk az AgroSense-re” – mondta az IoT Live Show-n Lukács Ákos, a Deloitte fenntarthatóság és klímaváltozás üzletágának vezetője.

A Deloitte szakmai döntését a következő vezérelvek alapján hozta meg:

  • olyan technológiát keresett, amelyben a hazai mellett nemzetközi potenciál is van;
  • a fenntarthatóságban értékláncokon keresztül tud értéket teremteni, ezáltal ellenállóvá tudja tenni az iparágat;
  • emellett olyan értéket képes teremteni, amiben van költséghatékonyság és haszon is – enélkül ugyanis nincs fenntarthatósági technológia.

A világ népességének növekedésével az élelmiszer-szükséglet is rohamosan növekszik, melynek kielégítéséhez a mezőgazdasági termelést fenntarthatóbbá és a környezetet kevésbé terhelővé kell tenni, ehhez pedig a modern technológiák alkalmazása nélkülözhetetlen.

Az AgroSense megoldása egyesíti a talaj pontos mérését, a növény állapotának megfigyelését, a rovarok jelenlétét és az öntözést a legújabb tudományos eredményekkel a tápanyagok és a növényvédelem területén, így megváltoztatja a termesztéstechnológiát.

Az AgroSense vehette át az IoT Live Show-n a Deloitte Üzleti Díjat Forrás: agrosense.com

„A termelés hatékonyságát növelő precíziós technológiák egyre meghatározóbbá válnak világszerte. A növénytermesztő gazdaságok Magyarországon is nyitottak a precíziós technológiákra, és egyre többen használnak digitális eszközöket a hatékony gazdálkodáshoz, hiszen amellett, hogy segítségükkel a környezetterhelés csökkenthető, használatukkal sokkal magasabb terméshozam és profit realizálható. Ezért nagy öröm számunkra, hogy a Deloitte elismerte és támogatja vállalkozásunkat, hiszen a fenntarthatóság a mindennapi életben és az üzleti folyamatokban nekünk is, nekik és mindannyiunknak közös érdeke” – mondta Dóra Sebestyén, az AgroSense alapító tulajdonosa.

Neked ajánljuk
Ezért éli most aranykorát a városi kertészkedés: 4 jó indok, hogy te is belevágj Robotikus üvegházak onthatják a friss zöldségeket (videóval) Természetvédelmi, vadgazdálkodási és méhészeti összefogás az agrártámogatások megváltoztatásáért A jövő év elején terjesztik az Országgyűlés elé az új nemzeti környezetvédelmi programot Ilyen lett a Harley-Davidson első elektromos biciklije
Tovább a forrásra: uzletem.hu
Vissza
Hírfolyam