2018. február 19., Zsuzsanna
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Önti a pénzt az EU az élelmiszerek marketingjére

Az Európai Bizottság idén 169 millió euróra, vagyis mintegy 52,4 milliárd forintra növelte az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét. A pénz jelentős részben az unión kívüli országokat célzó marketinget, illetve a fenntartható állattenyésztés támogatását szolgálja.

A programok az egészséges táplálkozásról szóló általános kampányoktól az egyes konkrét piaci ágazatokig számos területre kiterjedhetnek. A társfinanszírozásra kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017. évinél. Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta,

a rendelkezésre álló támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban,

főként olyanokban, ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyen például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia. Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről, például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről.

Az ágazati támogatásból

főként a fenntartható állattenyésztést – többek között a juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik.

Külön keret szolgál az

egészséges étkezést népszerűsítő, a gyümölcs és zöldség fogyasztására ösztönző

kampányok számára. Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek jogosultak, a határidő 2018. április 12.

Tovább a forrásra: szuperfarm.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
„Éghajlatbarát” megoldások a mezőgazdaságban 100 éve érintetlenül – A svájci vadon 1970 óta súlyosan csökkent a madarak száma Dániában 7 megatrend, amely megállíthatja a globális felmelegedést A belgák odavannak az elektromos autókért