2018. november 13., Szilvia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kampány a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére

A gyermekek egészségének megőrzése céljából indít edukációs kampányt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel francia szakmaközi szervezet. A kezdeményezés célja, hogy vonzóvá tegye és növelje a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a gyermekek és gyermekes családok körében Magyarországon.

Európai Friss Kalandok néven indul az Európai Unió által támogatott hároméves edukációs kampány a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia szakmaközi szervezet összefogásában. Mindkét szervezet célja, hogy saját országukban elősegítsék a friss gyümölcs- és zöldségfogyasztás növekedését, elsősorban a gyermekek és a gyermekes családok körében.

A nemzetközi trendek mellett Magyarországon is folyamatosan csökken a lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztása, pedig az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása lényeges szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, a betegségek megelőzésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában.

„Sajnos Magyarországon magas a halálozási arány, és sok betegségben kedvezőtlen statisztikával rendelkezik, ami önmagában is indokolja egy nemzeti zöldség-gyümölcs fogyasztásnövelő program létjogosultságát. A gyermekek egészségének megőrzése nagymértékben függ a táplálkozásuk minőségétől, amelyre leginkább az otthoni és az iskolai étkezési szokások vannak hatással” – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A GfK 2016-os kutatása még arra is rávilágít, hogy

az idősebb korosztály a legjelentősebb zöldség- és gyümölcsfogyasztó Magyarországon.

Míg a gyermekes családok a magyar lakosság azon részét képezik, akik a legkevésbé vásárolnak és fogyasztanak rendszeresen friss zöldséget vagy gyümölcsöt. Sokatmondó adat, hogy itthon a KSH kimutatása szerint 2005 és 2011 között 9 százalékkal csökkent a napi fejenkénti zöldség- és gyümölcsfogyasztás. Ezt a tendenciát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2013-as kutatása is alátámasztja, miszerint csak napi 260 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk lakosonként, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) 2014-es kutatásában

a 4–10 éves korú gyermekek étkezési szokásaikkal kapcsolatban kimutatta, hogy a túlsúly és az elhízás mértéke évről évre egyre magasabb.

A tanulmány azt a nemzetközi tendenciát is alátámasztotta, miszerint a 4-6 éves kor közötti gyermekek 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, és mire iskoláskorúak lesznek, ez az arány már 30 százalékra nő.

„Az Európai Friss Kalandok kampány elsősorban a 6–14 éves korú gyermekekre fókuszál, ugyanakkor mellettük

igyekszünk megszólítani a családokat és az idősebb generációt is, amely még megőrizte a zöldség-gyümölcs fogyasztás és felhasználás hagyományos kultúráját, és képes azt átadni a jövő generációjának.

Arra buzdítjuk a szülőket és a nagyszülőket is, hogy vegyenek részt ebben a kampányban, és osztozzanak gyermekükkel, unokájukkal a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményében” – mondta Győrffy Balázs. A kampány hazánk agrárgazdasági törekvéseiben is kulcstényező lehet, ugyanis

ha a jelenlegi napi fogyasztást csak 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára.

A program két központi figurája Frutti és Veggi, egy gyümölcs és zöldség testvérpár, akik játékos kalandjaik, történetük révén igyekeznek népszerűvé tenni a gyermekek számára a zöldség- és gyümölcsfogyasztást.

A program jelmondata a „Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét”, amelyet a Vegapolis elnevezésű univerzumon és a fiktív karaktereken keresztül tapasztalhatnak meg a családok legfiatalabb tagjai. Így Frutti és Veggi révén a gyermekek játékos, szórakoztató, interaktív módon ismerkedhetnek meg a kampány mondanivalójával.

„Frutti és Veggi bevonásával célunk, hogy ők legyenek a kedvenc kabalafigurái a gyerekeknek, és merjék felfedezni, hogy miben rejlik az ő szuperképességük” – összegezte a kampány célkitűzéseit Győrffy Balázs. 

Neked ajánljuk
Garantáltan jó minőségűek a magyar termékek Mintha nagymamád kertjéből ennél! Íme a legjobb termelői piacok! Légy a részese! Közösségi mezőgazdálkodás Már a vadon élő állatok ürülékében is jelen van a műanyag Mely veszélyes kémiai anyagok hozhatók összefüggésbe a műanyag csomagolásokkal?
Tovább a forrásra: nak.hu
Vissza
Hírfolyam