2019. május 19., Ivó, Milán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Paradicsom Veresegyházáról télen-nyáron

A hidrokultúrás üvegház környezetkímélőbb tulajdonságai miatt versenyképesebb, mint az egyéb módon előállított hőenergiával működő üvegházak. A veresegyházi Veresi Paradicsom Kft. új üvegházában termelt paradicsom 70 százaléka a magyar, 30 százaléka külföldi piacra került. A modern üvegházban holland rendszerű kertészet- és munkaszervezés, továbbá optimalizált klímavezérlés működik.

A december 14-i átadásón Nagy István agrárminiszter Magyarország versenyképes élelmiszer-termeléséről, a kertészet mezőgazdaságban betöltött szerepéről és támogatásának jelentőségéről is beszélt.

Az újonnan átadott üvegházban minden olyan – az innovációt képviselő és a hazai versenyképességet növelő – tényező megvalósult, mint az automatizáció, a digitalizáció és a robottechnika. 

A hidrokultúrás üvegház környezetkímélőbb tulajdonságai miatt versenyképesebb, mint az egyéb módon előállított hőenergiával működő üvegházak.

Fotó: magyarmezogazdasag.hu

A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a magyar kertészeti ágazat eleget tud tenni a hazai mennyiségi és minőségi követelményeknek, valamint javítja a mezőgazdasági termelés jövedelmezőségét.

A cél a fenntartható, minőségi mezőgazdaság megteremtése, ami felveszi a harcot a klímaváltozással, ahol értékes, egészséges élelmiszereket állítanak elő, és ahol a dolgozóknak biztos a megélhetésük

– mondta az agrárminiszter.

A kertészeti ágazat kibocsátása tavaly több mint 300 milliárd forint volt, ez a teljes mezőgazdasági kibocsátás 12 százaléka. Az ágazaton belül a friss zöldségek kibocsátása 180 milliárd forint volt.

A vidékfejlesztési programon belül a kertészeti ágazat fejlesztésére több mint 71 milliárd forint támogatást kapott 4500 kérelmező, amelyekből ültetvénytelepítés, gomba- és hűtőházépítés, fejlesztés, kertészeti gépbeszerzés, gyógy- és fűszernövény-termesztés, üveg- és fóliaház-építés jöhet létre.

Márkus Zsolt, a Veresi Paradicsom Kft. vezérigazgatója elmondta, hogy a tudatos marketingépítésnek köszönhetően 2018-ban a kapacitásuk hetven százalékát a magyar piacra adták el, harminc százalékot pedig külföldre exportálnak. A modern üvegházban holland rendszerű kertészet- és munkaszervezés, továbbá optimalizált klímavezérlés működik.

Neked ajánljuk
Csökken a magyar mezőgazdaságban dolgozók száma Tejtermelés Magyarországon, 2003-2017 Borsos Béla: Termő televény A Tesco és a Mars az élelmiszer-pazarlás ellen In Nomine Terra Calens – A melegedő Föld nevében
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam