2019. május 20., Bernát, Felícia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Berobbant a tőzsdén a műhúsgyártó cég

A húspótló készítmények gyártásával foglalkozó Beyond Meat értéke két nappal a tőzsdei bevezetését követően már 4 milliárd dollárnál járt. Az amerikai cég 1,5 milliárd dollárról indult. Tavaly készült felmérések szerint az amerikaiak 25 százaléka a műhúsból készült burgerekre szavaz a valódiakkal szemben.

Másfél milliárdos cégértékkel lépett a tőzsdére az amerikai Beyond Meat. A részvények kibocsátási értéke 25 dollár volt, de két nappal később már csak 71,09 dollárért lehetett megvenni a társaság egyetlen értékpapírját. Ezzel a cég értéke két nap alatt  4 milliárd dollárra nőtt.

A Beyond Meat a húspóló termékek piacán fejleszt, és már a Burger Kingnek is gyárt növényi alapú „húspogácsákat”. 

A Beyond Meat célja, hogy termékeikkel minél jobban megközelítsék a valódi húsok külsejét, ízét, állagát és illatát Fotó: beyondmeat.com

Olyan alapanyagokat használnak ehhez, mint a fehérjedús szója, borsó és bab, míg a termék színét céklával igyekeznek beállítani.

Annak ellenére, hogy Beyond Meat lendületesen növekszik, még mindig nem nyereséges, bár olyan prominens személyiségek álltak mögé, mint Leonardo DiCaprio vagy  Bill Gates.

A Beyond Meat és a marhahúsból készült burger beltartalmi értékei Forrás: youtube.com/watch?v=4R-xu9OmrQM

Ethan Brown, a Beyond Meat alapítója és vezérigazgatója korábban arról beszélt, hogy cége

lehetővé teszi az emberek számára, hogy a lelkiismeretük ne kerüljön konfliktusba a húsevés természetes késztetése és annak környezetkárosító hatása miatt.

Az agrárszektor.hu nemrég írt erről részletesen, és arra jutott, hogy a vegán táplálkozás jobb a környezetnek, mint a húsevés, de az ember számára rendkívül megterhelő.

A Beyond Meat termékeit jelenleg több mint 1100 helyen lehet kapni. Közben egy konkurens vállalkozás, az Impossible Foods a Burger King étteremmel közösen szintén kifejlesztette az Impossible Whopper hamburgert, amelyet egyelőre a déli államokban forgalmaznak, de év végéig az Egyesült Államok összes államában meg akarnak jelenni vele.

A legutóbbi (2018) felmérések szerint az amerikaik 75 százaléka még mindig a húsból készült burgert kedveli, de a maradék 25 százalék már jelentős piaci erő.

Neked ajánljuk
A fáraók korából származó faritkaságra bukkantak az USA-ban Az Exxonnak 1982-ben papírja volt a klímaváltozásról Még több benzinkúton lehet azonosítani az elveszett kutyákat MNB: hasznos beavatkozás a népegészségügyi termékadó Nagyon mélyre süllyedtünk, ami a szemetelést illeti
Tovább a forrásra: agrarszektor.hu
Vissza
Hírfolyam