„Pánikmentesítő” Facebook-kampány a vírustalan olasz zöldség mellett
A zöldség-gyümölcs ágazatban érdekelt olasz nők szövetsége megelégelte, hogy jóformán hozzáérni sem mernek az áruhoz a vevők, ha kiderül, hogy honnan származik. A közösségi médiában indított kampányuk célja, hogy tudatosítsák: a koronavírus semmilyen formában nem rontja az olasz zöldség és gyümölcs minőségét.
A kampány lényege, hogy aki ki szeretné fejezni az ügy melletti kiállását, az a
Facebook- vagy Instagram-profilképe köré illesztheti az itt látható, „Io sostengo l´ortofrutta italiana” (azaz „Támogatom az olasz zöldséget és gyümölcsöt”) üzenetet hordozó grafikát, ami innen tölthető le.

„A dolog üzenete nagyon egyszerű, és az EFSA (Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság) állásfoglalása is megerősítette:
élelmiszerrel nem terjed a koronavírus.
Ezért kezdtünk a kampányunkba, hogy a Facebookon és az Instagramon erősítsük a fogyasztói tudatosságot, illetve az egészséges élelmiszerekbe vetett bizalmat” – olvasható a kampányt szervező Associazione Nazionale Le Donne dell’Ortofrutta közleményében.
A március 2-án indult kampányhoz pár napon belül több ezer olasz és külföldi felhasználó csatlakozott,
ami biztató jel arra nézve, hogy mennyien érdeklődnek a téma iránt.
Az Associazione Nazionale Le Donne dell’Ortofrutta a teljes olasz zöldség-gyümölcs ágazat „női arcát” reprezentálja. Tagjai rendkívül sokfélék, a termesztéstől kezdve a gasztronómián, az értékesítésen át a kommunikációig rendkívül sokféle területen dolgoznak, egy a közös bennük: mindennapi munkájuk része a zöldség és a gyümölcs.