2019. március 25., Irén, Írisz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sok mindenre lehet használni a nyugdíjas akkumulátorokat

A villanyautók most még zöldebbek lehetnek. Az elektromos vagy hibridhajtású járművekből az életciklus lejártát követően ugyanis kiszerelik az akkumulátorokat, hogy aztán tovább hasznosítsák. Ezek az aksik ráadásul akár további hét évig működőképesek maradnak.

A „leszerelt ”akkumulátorok sok területen megállják még a helyüket: Kaliforniában az elektromos töltőállomások, míg Európában a lakások megújuló energiából származó áram tárolására használják.

Olyannyira nagy üzlet ez, hogy a német BMW, az amerikai General Motors, a japán Toyota és a kínai BYD autógyártó cég azon dolgoznak, hogy létrehozzák az aksik másodpiacát. Ezzel lényegesen olcsóbb lehet hosszú távon az akkumulátorok bekerülési költsége.

A használt akkumulátorok kapacitásának várható alakulása, GWh/év Fotó: Bloomberg NEF

A Bloomberg adatai szerint csak idén 55 ezer akkumulátor éri el a nyugdíjas kort, de becslések szerint 2025-re 3,4 millió aksit lehetne a másodpiacon értékesíteni. Kínában, ahol a világon gyártott elektromos autók felét értékesítik, augusztustól új környezetvédelmi szabályok lépnek életbe. A kiszerelt aksikat a gyártóknál kell majd leadni. Ilyen szabályok Európában már régóta vannak, és hamarosan az Egyesült Államokban is bevezetik őket.

Neked ajánljuk
Negyvenkilenc elektromos töltő – két hónap alatt Kiskunfélegyházát is elérte a napelem-forradalom A Siemens is az energia napos oldalát választja 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását a Lidl A Toyotával Japán lehetne a hidrogénalapú üzemanyag bölcsője
Tovább a forrásra: g7.24.hu
Vissza
Hírfolyam