2018. november 21., Olivér
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Nagyvállalati jó gyakorlatok

A fenntartható fejlődésben érdekelt nagyvállalatok évről évre egyre több pénz költenek a fenntarthatóságra, ami nemcsak a környezetvédelemben, de a társadalmi felelősségvállalásban is megmutatkozik. A Forbes Magazin megnézte, hogy a Corporate Knights 2017-es rangsorának első 10 vállalata mit tesz a környezeti fenntarthatóságért. Mint kiderült, ez számukra már rég nem pusztán CSR-tevékenység, hanem hosszú távú üzleti stratégiájuk alapja. 

A nagyvállalati fenntarthatósági rangsor élen a Siemens végzett tavaly. A német multi letarolta a listát, és nem véletlenül: a németországi létesítményeik felében már 100%-ban megújuló energiaforrásokat használnak, és 400 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid keletkezik náluk, mióta bevezették az erre irányuló programot. Úgy saccolnak, hogy 2020-tól kezdve a környezetvédelmi befektetéseik évente nagyjából húszmillió eurót fognak megspórolni a cégnek. A fenntarthatóságra költeni ma már inkább úgy helyes: a fenntarthatóságba fektetni.

Ezek a vállalatok nem azért költenek a környezetvédelemre, mert hippik – hanem mert nagyon is megéri nekik. És ezzel nincs is semmi baj.

A Siemens annyira komolyan gondolja a dolgot, hogy az új müncheni irodaháza gyakorlatilag zéró kibocsátásos (mikor ottjártunk, még konnektort se nagyon találtunk a 40 ezer négyzetméteres komplexumban).

Tenni a környezetért és a fenntarthatóságért, ez ma már szektorsemleges befektetés. Még a pénzügyi szektorban is van kiváló példa arra, milyen, amikor a cégvezetés komolyan gondolja, hogy a bolygót nem kellene kinyírni.

A norvég Storebrand biztosítótársaság az ország egyik legnagyobb biztosítója, 1,9 millió norvég náluk vezeti a megtakarításait, bankalkalmazásuk van, sőt, orvosi appot is fejlesztettek. A cég 2008-ban (Norvégiában elsőként) „klímasemleges” címet kapott a környezetbarát megoldásaiért – például amit lehet, videokonferencián bonyolítanak le (ahelyett, hogy autóba ülnének vagy repülőre szállnának), megújuló enregiaforrásokat használnak. Sőt, olyan cégekbe fektetnek be, amelyek törődnek a fenntarthatósággal – azokban a vállalatokban pedig, amelyekben tulajdonrészük van, folyamatosan a környezettudatosság irányába terelnek. Egyre jellemzőbb, hogy a pénzügyi szektor beépíti a befektetési politikájába, hogy csak fenntartható üzleti modellel rendelkező vállalkozásokba – vagy legalábbis súlyosan környezetszennyező vállalkozásokba nem – helyez ki pénzt. E tekintetben elég fontos, hogy minél többen ilyen direktívákat fogalmazzanak meg.

Arról, hogy mely cégek állnak még a Corporate Knights 2017-es rangsorának első 10 helyén, az alábbi linken találhatsz bővebb információt. 

Neked ajánljuk
Nem csökkentettük a légszennyezést, csak elküldtük Ázsiába A bitcoinkibocsátás kisiklathatja a globális felmelegedés megfékezését célzó erőfeszítéseket A kaliforniai erdőtüzek fénye rávilágít a klímaváltozás valódi kockázataira Újra indul a „ne öntse a lefolyóba!” kampány Zero waste is the new black
Tovább a forrásra: forbes.hu
Vissza
Hírfolyam