Gazdasági szereplők összefogása az óceánok érdekében
A Lonely Whale és a Dell Inc kezdeményezésére NextWave néven létrejött egy iparágakon átívelő együttműködés a tengerbe jutó műanyag mennyiségének csökkentése érdekében. A csoporthoz csatlakozott többek között a General Motors, a Trek Bicycle, a Herman Miller, az Interface, a Van de Sant, a Humanscale, valamint a Bureo is.
Az ENSZ Környezetvédelmi Programjának támogatásával a Lonely Whale azért hívja életre ezt a csoportot, hogy kialakítsák az első olyan globális, bővíthető és folyamatosan működő beszállítói láncot, amely csökkenti az óceánba jutó műanyaghulladék mennyiségét.
A NextWave vezető technológiai és fogyasztóközpontú vállalatokat tömörít, célja pedig az első kereskedelmi léptékű, óceáni műanyaghulladékot hasznosító beszállítói lánc kiépítése. A csoport további támogatói közé tartozik az ENSZ Környezetvédelmi Programja, a 5Gyres Institute, a Londoni Zoológiai Társaság és a New Materials Institute.
A NextWave tagjai közösen vállalják a felelősséget egy fenntartható modell kidolgozásáért, amellyel úgy csökkenthető jelentős mértékben az óceánba jutó műanyaghulladék, hogy ez egyben gazdasági és társadalmi előnyökkel is jár az érdekelt felek számára.
A csoport biztosítja, hogy a létrejövő beszállítói lánc rendelkezik az igények kielégítéséhez szükséges infrastruktúrával és támogatással, illetve megfelel a világszerte elismert társadalmi és környezetvédelmi normáknak.
A csoportot a Lonely Whale hívja életre – egy olyan civil szervezet, amelynek célja, hogy az emberek közelebbről megismerjék az óceánokat. Ezt gyermekkori ismeretterjesztéssel, fogyasztói kampányokkal és piaci alapú megoldásokkal igyekeznek elérni.

A NextWave az óceáni hulladék kérdésével foglalkozó tudósokkal és az ügy támogatóival aktívan együttműködve igyekszik kidolgozni egy olyan fenntartható modellt, amely a környezet és a parton élő közösségek igényeinek egyaránt megfelel. A kezdeményezést az ENSZ Környezetvédelmi Programja is támogatja, és arra biztatja a magánszektorban tevékenykedő partnereit, hogy a Clean Seas (Tiszta tengerek) kampányhoz csatlakozva is kifejezzék az ügy iránti elhivatottságukat.
A NextWave becslése szerint együttes erővel több mint 1360 tonnányi műanyag óceánba jutását akadályozhatják meg öt éven belül, ami nagyjából 66 millió vizespalack tömegének felel meg. Ezt nem csak a megfelelő hulladékkezeléssel érik el, a vállalatok az egyszer használatos vagy nem újrahasználható hulladékok kiiktatására is törekednek.

„Az együttműködés alapvető fontosságú az óceáni műanyaghulladék kérdésének kezelésében. Izgatottan várom a partnerkapcsolat kiépítését a többi iparág vezetőivel, és hogy velük együtt megoldásokat találjunk arra, miként lehet a hulladékból értéket teremteni” – mondta Kevin Brown, a Dell beszállítói láncért felelős igazgatója.