2018. július 22., Magdolna
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A fogyasztók már nem elégednek meg a „zöldre festéssel”

Az elmúlt hónapokban számtalan nagy cég tett vállalást a műanyaghulladék visszaszorítására. A kereskedelmi láncok, gyorséttermek és üdítőgyárak azonban jól teszik, ha a kecsegtető PR-lehetőségen túlmenően foglalkoznak a kérdéssel: a fogyasztók ugyanis valódi elköteleződést várnak.

A Kék bolygó II. című BBC-sorozat hatására a műanyagok okozta környezetkárosítás  vezető témává vált a közbeszédben. A közvélemény-kutatások egyértelműen kimutatták, hogy a fogyasztók vásárlói döntéseik meghozatalakor is előnyben részesítik a környezettudatos cégek termékeit.

Ez természetesen a vállalatok kommunikációjára is hatással volt: többek között az Evian, a Coca-Cola, a McDonald's és az Iceland brit élelmiszerlánc is elkötelezte magát az egyszer használatos műanyagok visszaszorítása mellett.

Ugyanakkor a valódi változást segítheti, hogy az elmúlt évek tudományos eredményeinek hála egyre több alternatíva áll rendelkezésre az egyszer használatos műanyagok helyettesítésére, és az újrahasznosítási eljárások is sokat fejlődtek.

A környezetbarát megoldások alkalmazása sokszor költséghatékonynak is bizonyul, ráadásul a felmérések egyértelműen azt mutatják, a fogyasztók is honorálják az erőfeszítéseket: például az Unilever fenntartható termékcsaládja 50%-kal nagyobb teljesítményt produkált 2016-ban, mint a márka többi terméke.

A Mediacom felmérése szerint a millenniumgeneráció, a 18–24 évesek különösen nagy súlyt helyeznek az általuk választott fogyasztási cikkek környezeti hatására: 49%-uk hajlandó többet is fizetni egy olyan cég termékeiért, amely számára is fontos ügyek, értékek figyelembevételével működik.

Ez a nagyobb tudatosság ugyanakkor a cégektől is nagyobb elköteleződést követel meg – a fogyasztók már nem elégednek meg a látszattal, ha a nagy ígéretek tettek nélküli üres lózungok maradnak, átpártolnak a valódi felelősségvállalást mutató vállalatokhoz.

Neked ajánljuk
Hétmilliárdos fejlesztésével lekörözte a kibocsátási előírásokat a váci cementgyár 250 szennyező cégen múlik a világ sorsa 7 megatrend, amely megállíthatja a globális felmelegedést A nemzeti parkokban ugyanolyan nagy az ózonszennyezettség, mint a városokban Az ENSZ Környezetvédelmi Programja és a Google összefog a bolygó megmentéséért
Tovább a forrásra: marketingweek.hu
Vissza
Hírfolyam