2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Még lehetnek bátrabbak az óriáscégek

Folyamatosan nő azon vállalatok száma, amelyek pénzügyi beszámolóiban a klímaváltozás kockázatairól írnak, de többségük nagyon homályos, szokatlan megfogalmazást használ, ami nem segíti a befektetői döntések meghozatalát – állapította meg egy friss tanulmány.

A fenntarthatósági kérdésekkel foglalkozó nonprofit szervezet, a Ceres az USA legnagyobb cégei közül több mint 600-nál vizsgálta, hogyan reagálnak az éghajlatváltozás és egyéb fenntarthatósági fenyegetésekre, például a vízszennyezés és -szűkösség kérdésére, a munkavállalói jogok biztosítására, a hátrányos csoportok beilleszkedésére egy olyan világban, ahol az ebből eredő problémák soha nem látott környezeti és társadalmi kihívásokat jelentenek. Ez volt a harmadik ilyen felmérés, ezt megelőzően 2014-ben bocsátottak ki a témáról jelentést.

Az eredményeket értékelve a jó hír az, hogy a vállalatok komoly előrelépéseket tettek üzletpolitikájukban és a beszállítóikkal kapcsolatos elvárásaikban.

A rossz hír viszont az, hogy nem elég gyorsak és nem elég bátrak ahhoz, hogy valódi változást érjenek el – nyilatkozta a Ceres vezérigazgatója, Mindy Lubber a Marketwatchnak, hangsúlyozva, hogy eljött az idő a merész lépésekre, nemcsak néhány vezető vállalatnál, hanem minden méretű és bármilyen ágazatban tevékenykedő cégnél, amelyeknek végre konkrét lépésekre kell magukat elkötelezni.

A pozitív változások között kiemelték, hogy ma már a cégek 65 százalékánál van a fenntarthatósági teljesítményért felelős vezető, míg 2014-ben ez az arány csak 42 százalék volt.

Azt is feltárták ugyanakkor, hogy bár a vizsgált vállalatok 69 százaléka felszólította a beszállítóit, hogy tevékenységük során vegyék figyelembe a környezeti és társadalmi hatásokat, de csak 34 százalékuk biztosította az ösztönzéshez szükséges eszközöket és erőforrásokat.

Hasonlóképpen, a felmérésben érintett társaságok 64 százaléka kötelezettséget vállalt az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának mérséklésére, de mindössze 36 százaléka tűzött ki időhöz kötött, mennyiségi célokat, és csupán a cégek negyedénél éri el a vállalt mérték a 25 százalékot 2020-ig.

A jelentésben a tények ismertetése mellett felhívják a figyelmet arra, hogy a vállalatoknak komolyan kell foglalkozniuk az éghajlatváltozás kockázatának témájával, mivel egyre több bizonyíték van arra, hogy az erős fenntarthatósági programok növelik a pénzügyi teljesítményt.

A befektetők egyre inkább konkrét információt várnak arra vonatkozóan, hogy például a klímaváltozással kapcsolatos jelenségek miként befolyásolják azokat a vállalkozásokat, amelyekben saját tőkéjük van.

Neked ajánljuk
A fogyasztók már nem elégednek meg a „zöldre festéssel” Hétmilliárdos fejlesztésével lekörözte a kibocsátási előírásokat a váci cementgyár 7 megatrend, amely megállíthatja a globális felmelegedést „Legyél TE is Eleven!” – Fenntarthatósági Nap az Akvárium Klubban Gombából táskát? Baraksó Alexandra szerint lehetséges!
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam