2018. május 22., Júlia, Rita
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A zöldebbek előnyben

Légszennyezés, vízhasználat és erdővédelem tekintetében osztályozták a nagyvállalatokat. A víz- és energiatakarékosság költségcsökkentő, a zöldülés pedig renoméerősítő eszköz. Az élmezőnyben található az Unilever, a L'Oréal, a Danone, a Ford. Aki nem zöldül, az lemarad, és a lúzerek közé kerül, vélik elemzők.

A londoni Carbon Disclosure Project (CDP), mely évente rangsorolja a nagyvállalatokat zöldülésük erőssége, mértéke szerint, felmérésében megkérdezte a multik menedzsmentjeit: mi motiválja őket abban, hogy környezetkímélőbbé tegyék üzletvitelüket, termelésüket?

Sokan azt válaszolták, hogy az alapvető ok az általános, széles körű átállás az alacsony karbontartalmú gazdaságra, amely folyamatból ők sem tudják kivonni magukat. Ma már nem is ildomos – a zöldülni nem akaró cégek szükségszerűen tekintélyvesztést könyvelhetnek el, jó hírük megtépázódik, korszerűtlennek mutatkoznak fogyasztóik és üzleti partnereik előtt.

Fotó: whygreeneconomy.org

A cégek 36 százaléka kínál már alacsony karbontartalmú termékeket, legyen az elektromos autó, energiatakarékos készülék, napenergiás eszköz vagy valami más.

„Már kezd látszani, kik válhatnak a győztes és a vesztes cégekké. Láthatók a best practice-ek, a napenergia nagyobb mértékű használatától kezdve a zéró energiájú épületek építésén, a gyártási folyamatok és termékek innoválásán, a cégfilozófiák átalakításán át az igazgatótanácsok működésééig”

– mondta Paul Simpson, a londoni CDP vezérigazgatója.

A CDP toplistájára 3300 cég közül válogatták ki azokat, melyek A-tól F-ig terjedő besorolást kapnak. A vállalatokat három fő szempontból vizsgálták: mit tesznek a klímaváltozással (pontosabban a saját szén-dioxid-kibocsátásukkal), a vízhasználat csökkentésével és az erdők védelmével kapcsolatban.

2018-ös összesítésében a CDP szigorította az A besorolás kritériumait. Vagyis már nem olyan könnyű ötöst kapni a dekarbonizációs iskolában. Ez a szigorítás azt jelenti, hogy a zöld vállalati működés fejlődésen ment keresztül, s ami tegnap elegendő volt a sikerre, ma már kevesebbet ér, mert a vállalatok egyre többet tesznek meg környezeti tehertételük csökkentéséért.

A Klímablog írása a konkrét vállalatok által elért eredményekről is részletes tájékoztatást ad.

Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
„Klímatudatos Budapest”: pályázat általános iskolás gyermekek részére Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést „Éghajlatbarát” megoldások a mezőgazdaságban „Klímabajnokok” emelkednek ki a párizsi klímaegyezmény árnyékából? „Széndobálók” kerestetnek! – vetélkedő a Heinekennel