2018. május 22., Júlia, Rita
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Annyi energiát, amennyire szükség van

Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a fenntarthatóság már régen nem CSR vagy marketing, hanem a versenyelőny egyik megkerülhetetlen tényezője. Az a cég, amely ezt figyelmen kívül hagyja, olyan hátrányba kerülhet, amellyel végképp lemarad a piaci versenyben – fogalmazott Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója a legutóbbi InnoMax-díjátadón.

Az Invitech Solutions infokommunikációs szolgáltató idén tavasszal nyolcadik alkalommal adta át az InnoMax-díjakat. A pályázat középpontjában ez alkalommal is a mindennapokat jobbá tévő, a közösségi érdeket is szolgáló innováció elősegítése állt – olvasható a 24.hu beszámolójában.

Az Innomax-díj idei kitüntetettjei Fotó: Invitech Solutions

A kiírásra mindkét kategóriában – Business és Nonprofit – nagyszámú nevezés futott be, a győzteseket pedig ezúttal is neves szakemberekből álló zsűri választotta ki. A vállalkozások energiahatékonyabb és így gazdaságosabb működését segítő platform, a hátrányos helyzetű gyermekek számára szervezett készségfejlesztő program vagy a környezetünkben szükséges zöldfelület méretét meghatározó alkalmazás is a díjazottak között szerepelt. Chikán Attila a zsűri tagjaként szerzett tapasztalatait összegezve elmondta:

„Nagyon érdekes tendenciaként láttuk, hogy a fenntarthatóság irányába mozdultak el mind az üzleti, mind a nonprofit pályázók. Mondhatom úgy is, hogy »trendi« lett a fenntarthatóság. Ez arra is rámutat, hogy például a klímavédelemben ma már nem elég a sok kis lépés, hanem egyfajta áttörésre van szükség.”

„Globálisan az a feladat, hogy 2050-re az a körülbelül 10 milliárd ember, aki addigra a bolygón élni fog, megfelelő életszínvonalon és megfelelő környezeti feltételek mellett élhessen. Ez kétségtelenül óriási munka, amelyben mindenkinek, így Magyarországnak, az Invitechnek, cégemnek, az ALTEO-nak és az innovációnak is szerepe van” – tette hozzá Chikán Attila.

Az energiahatékonyság kifizetődő üzlet

A szakember szerint az a cég, amely megpróbál minél több energiát értékesíteni anélkül, hogy az ügyfeleire tekintettel lenne, le fog maradni a piaci versenyben.

„Az ügyfelek értelemszerűen nem szeretnének minél több energiát fogyasztani, hanem pont annyi energiát vásárolnának, amennyire szükségük van. A felelős vállalatoknak épp ez a versenyelőnyük, hogy képesek a testre szabott, 21. századi energetikai szolgáltatásokra, és ezzel párhuzamosan a költségekre, az ellátásbiztonságra és a klímavédelemre is egyaránt figyelnek” – fejtette ki a vezérigazgató.

A gyermekek szemléletformálásán van a hangsúly

Chikán Attila a pályázatok közül érdekes módon nem az energetikai pályamunkákat emelte ki első körben.

Az InnoMax díjjal kitüntetett Szociális Innováció Alapítvány Hernádszentandráson megvalósuló programjában rászoruló gyerekek és önkéntesek találkoznak személyesen és online, hogy tanuljanak egymástól. A három éve működő pedagógiai program most azért küzd, hogy saját központban végezhesse hiánypótló tevékenységét Forrás: InDaHouse Hungary

 „A személyes kedvenceim azok a pályázatok, amelyek a gyermekekkel foglalkoznak. Amikor mi fiatalok voltunk, akkor a környezetvédelem még úgymond csak egy érdekes kategória volt, de ma már rendkívül fontos, hogy a gyerekeink belenőjenek ebbe a szemléletbe. Fontos, hogy nekik ez ne csak egy alternatíva, hanem egy természetes életforma legyen, és mindezért úgy gondolom, hogy a nonprofit és az üzleti szervezetek is nagyon sokat tudnak tenni” – véli az ALTEO Group vezetője.

Tovább a forrásra: 24.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
„Klímatudatos Budapest”: pályázat általános iskolás gyermekek részére Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést Franciaország 2021-ig leállítja a széntüzelésű erőműveit (Mac)mentő? Az Apple forradalmasítaná az alumíniumgyártást „Ahol a fák égig érnek” – Pályázat 11–15 évesek számára