2018. október 23., Gyöngyi
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Interaktív platform hasonlítja össze a cégek ökolábnyomát

A vállalatok ökológiai tudatosságának annyi aspektusa van, és ezekről annyi adat forog már közkézen, hogy nehéz őket összevetni. Egy amerikai platform az ezer legnagyobb amerikai vállalat környezettudatos gyakorlatait hasonlítja össze a laikusok számára is érthető vizualizációs technikákkal – számolt be a Piacesprofit.hu.

A zöld üzletvitel nem egyszerű téma, tudományos kérdések, több szakterület  (ökológia, biológia, fizika, mérnöki tudományok, szervezetfejlesztés stb.) keveredik benne, ráadásul ágazatonként eltérnek a környezetszennyezés súlypontjai is. Hogyan lehet ebben a heterogén adattengerben könnyen párhuzamokat vonni, hogy tisztán láthasson a tudatos fogyasztó, aki zöld terméket szeretne venni?

Ebben szeretne segíteni a The Environmental Explorer nevű platform, amely ingyen hozzáférhető, és az ezer legnagyobb amerikai cég ökolábnyomát, környezetkímélő jó gyakorlatait veti össze.

Összehasonlítja az üvegházgáz-kibocsátásukat, a szennyezőanyag-szivárgásaikat, az áramfogyasztásuk mértékét, a hulladék-újrahasznosításukat.

Az ameriakai levegőszennyezés térképe Fotó: The Environmental Explorer (justcapital.com)

Tudatos fogyasztók, következetes befektetők

Az Explorer rangsorolja is a cégeket. A platformot a JUST Capital nevű nonprofit szervezet indította el, hogy a fenntarthatóságot fontosnak tartó fogyasztóréteget ellássa adatokkal. 10 000 fő bevonásával készített vizsgálatuk alapján a fogyasztók – kortól, nemtől és politikai beállítottságtól függetlenül – a következő kérdésekben várnak el a felelős és tudatos viselkedést a cégektől:

  • a természeti erőforrások használatában (83 százalék);
  • a céges környezetszennyezés csökkentésében (78 százalék).
A sokszínű kínálatból a fogyasztók a zöldebbet választják Fotó: pixabay.com

A JUST Capital tevékenysége során ugyanakkor nemcsak a fogyasztókra összpontosít, hanem a pénzpiacokra is: hiszen egyre több az olyan befektetési alap, amely nem kíván olyan cégekbe invesztálni, amelyek nem igyekeznek zöldíteni üzleti tevékenységüket. A JUST Capital a Goldman Sachs Asset Managementtel együttműködésben elindított egy alapot, amelyben olyan cégek részvényei kapnak helyet, melyek üzleti gyakorlata ökológiai értelemben példás.

Borítókép: David Hawgood/geograph.org.uk

Neked ajánljuk
A fogyasztók már nem elégednek meg a „zöldre festéssel” Hétmilliárdos fejlesztésével lekörözte a kibocsátási előírásokat a váci cementgyár 7 megatrend, amely megállíthatja a globális felmelegedést Íme a napelem, amely a zord télnek is ellenáll Bloomberg: 2040-re 559 millió villanyautó lesz a világ útjain
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam