2018. július 16., Valter
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Évekkel előbb érte el emissziócsökkentési céljait a Ford

A Ford a tervezettnél nyolc évvel hamarabb teljesítette a gyártáshoz kapcsolódó emissziócsökkentési célját. A gyártó még 2010-ben tűzte ki azt a célt, hogy 2025-re a vállalat gyártási tevékenységből eredő globális szén-dioxid-kibocsátását járművenként 30 százalékkal csökkenti.

A Ford a vártnál kétszer gyorsabban érte el a kijelölt célt. Az eredmények igen meggyőzőek. A gyártásból származó globális CO2-kibocsátás több mint 3,4 tonnával csökkent 2010 és 2017 között – ami több mint 728 ezer személyautó egy évnyi üvegházhatásúgáz-kibocsátásának felel meg.

A Ford a gyártólétesítményeiben bevezetett energiatakarékossági és hatékonysági intézkedések révén mérsékelte kibocsátási lábnyomát. Ilyen intézkedés volt például több mint 100 000 LED-világítótest felszerelése és a fényezési műveletek megújítása is.

Fotó: Dave Parker/Wikimedia Commons

„A fényezési folyamat során sok energiát használunk fel. A festékréteg nem száraz felületekre történő felvitelét lehetővé tévő technológia bevezetése révén kiküszöbölhető a szárítókemence használata, így több üzemben is jelentősen csökkent az energiafogyasztás, miközben ez nem érintette a munka minőségét” – mondta Andy Hobbs, a környezetvédelmi minőségi iroda igazgatója.

A minimális mennyiségű kenés (Minimum Quantity Lubrication) egy másik energiatakarékos technológia.

Az MQL technológiánál a szerszámgépekben nagyon kis mennyiségű kenőanyagot használnak, amit közvetlenül fecskendeznek atomizált pára formájában a szerszám hegyére.

A márka mindezek mellett továbbra is odafigyel járműveinek kibocsátására is, mindent megtéve azért, hogy teljesítse a párizsi klímaegyezményben előírt CO2-kibocsátáscsökkentést.

Neked ajánljuk
Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést „Éghajlatbarát” megoldások a mezőgazdaságban „Széndobálók” kerestetnek! – vetélkedő a Heinekennel 2017 a megújuló energia éve volt 2017-es tények és adatok a klímaváltozásról
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam